NOTA CONJUNTA II
14 octubre 2020CORONAVIRUS LX
16 octubre 2020REUNIÓ COMITÈ ÚNIC DE SEGURETAT I SALUT LABORAL (CUSSL).
Avui dematí s’ha celebrat una nova reunió del Comitè Únic de Seguretat i Salut Laboral (CUSSL), on el SIB ha exposat temes que afecten exclusivament als companys i companyes de Balears.
SEGURETAT
Hem sol·licitat informació sobre els actes de butró perpetrats aquest estiu en entitats financeres no CaixaBank a Eivissa: se’ns ha comentat que es va extremar la seguretat a les nostres oficines per a evitar aquest tipus d’actes violents.
També hem demanat sobre l’atracament perpetrat en una sucursal de Bankia en Port Alcúdia i si s’esperen actes semblants: ens han comentat que és difícil que es produeixin aquest tipus d’actes a Balears ja que la insularitat ens afavoreix. En general a les Illes Balears no hi ha hagut problemes d’atracaments.
També hem sol·licitat pels actes d’estafa provocats a clients per part de delinqüents amb “semblances raonables”. Hem sol·licitat formació per a evitar aquest tipus d’actes i informació dels possibles sospitosos per al coneixement de les oficines. En aquests moments aquest tipus de delinqüents aprofiten l’ús obligatori de la mascareta per a realitzar aquest tipus d’estafes. Se’ns ha comentat que la banda que operava a Palma ha estat detinguda.
Ens preocupa el tema de les agressions i amenaces, ja que no deixen d’incrementar-se. Segons el responsable de seguretat posar un vigilant jurat no és la solució; se’ns ha comentat que el millor és la desvinculació dels clients problemàtics. Així i tot poc passa amb la que està caient ja que a les oficines, ja sigui per tema de cues, bestretes, horaris de caixa… estan aguantant el que no està escrit i això sembla que els de dalt no volen veure-ho.
OBRES I REFORMES
Hem sol·licitat que s’escolti als empleats de l’oficina en els casos d’obres i reformes; moltes vegades el plànol definitiu de l’oficina no reflecteix les peticions realitzades com la localització i gestió d’espais dins de l’oficina. Els companys i companyes són els que estan cada dia i desitgen que se’ls doni una solució a les incidències detectades.
COVID-19
A causa de la situació actual de la pandèmia i l’augment del nombre de contagis hem sol·licitat, altra vegada, les següents mesures de prevenció per a la salut i seguretat dels treballadors en el nou Protocol de Represa de l’Activitat Presencial:
- Centres inTouch: considerem que aquests centres, per la seva manera de treballar, haurien de tornar a la situació de teletreball.
- Centres de Banca Privada, Centres d’Empreses i BusinessBank: s’haurien de tractar aquests centres com a corporatius, no es poden tractar com si fossin oficines de xarxa comercial, i s’haurien d’establir torns rotatoris amb teletreball.
- Oficines STORE: s’ha d’analitzar la capacitat de personal que pot assumir l’oficina. No hi ha espais suficients per a romandre un mateix empleat durant la jornada laboral. Una solució seria tornar als torns rotatoris i el teletreball.
- Xarxa d’Oficines Tradicional: s’hauria de tornar als torns rotatoris i teletreball. També s’hauria d’analitzar la possibilitat de treballar dins de l’oficina amb la porta tancada i cita prèvia.
- Les reunions presencials haurien d’estar prohibides i realitzar-se exclusivament de manera telemàtica.
- Les visites comercials a l’exterior haurien de prohibir-se.
- Evitar la mobilitat a curt termini (canvis d’oficina en un mateix dia) de persones a altres centres de treball, especialment el personal adscrit a equips de suport.
També en tots els casos hem sol·licitat el mateix horari de treball durant l’estat d’alarma.
No entenem com es donen restriccions de mobilitat i contactes entre persones per part de les autoritats i tenim centres de treball on hi ha més de 20 persones. Els comentaris sobren.
Esperam que les mesures proposades siguin acceptades per part de Negoci; en aquests moments la salut és el principal i s’ha demostrat, durant l’estat d’alarma, que la nostra Entitat pot treballar de manera semipresencial donant el servei i atenció de qualitat que es mereixen els nostres clients tal com va exposar el nostre CEO en un vídeo fa uns mesos.
SOL·LICITUD MATERIAL PREVENTIU A SERVICE NOW
Si necessiteu sol·licitar material preventiu contra el COVID-19 estan disponibles per a sol·licitar-los per Service Now:
1.- Obrir nova sol·licitud en Service Now (Catàleg d’articles)
2.- Triar sol·licitud de material.
3.- Sense triar cap categoria, cal introduir la referència o codi a sol·licitar en el camp descripció:
- Posar GEL o 0011928888
- Posar GUANTES EMPLEADOS o 0011920002 (guants ús empleats).
- Posar GUANTES CLIENTE o 0011920222 (guants per a clients).
- Posar TOALLITAS o 0011930 (tovalloletes desinfectants).
- Posar MASCARILLA VISITA o 0011920011 (Mascareta KN95 per a visites exteriors a clients).
- Posar MAMPARA ATP 90x60cm amb obertura en base 0011920050
- Posar MAMPARA ATI 60x60cm amb obertura en base 0011920070 (exclusiu STORES).
- Posar MAMPARA ATRIL BIENVENIDA o 0011920080 (exclusiu STORES).
SOL·LICITUD DE SENYALÈCTICA ASSOCIADA Al COVID-19 EN SERVICE NOW
- NORMAS GENERALES SOBREMESA 0017193020 en castellà i 0017193010 en català.
- NORMAS GENERALES PARED 0017193021 en castellà.
- NORMAS USO PAPELERA 0017193024 en castellà i 0017193014 en català.
- NORMAS OFFICE 0017193025 en castellà i 0017193015 en català.
- HUELLAS DISTANCIAMIENTO FÍSICO 0017193000
- LINEA DE SEPARACIÓN DEL SUELO 0017260304
- ADHESIVO TEAM ROOM VERDE (exclusiu Store) 0017192001
- ADHESIVO TEAM ROOM ROJO (exclusiu Store) 0017192002
- NORMAS ASCENSOR CABINA 0017193026 en castellà i 0017193016 en català.
- NORMAS ASCENSOR EXTERIOR 0017193027 en castellà i 0017193017 en català.
EN EL SIB ESTAM PER AJUDAR-TE, SI NECESSITES QUALSEVOL ACLARACIÓ O TENS ALGUN DUBTE, POSA’T EN CONTACTE AMB EL TEU GESTOR SINDICAL.
SOM INDEPENDENTS
SOM DE BALEARS
S.I.B, SINDICAT INDEPENDENT DE BALEARS