PROCÉS DE REESTRUCTURACIÓ CAIXABANK 2019 II
17 gener 2019OPOSICIONS NIVELL VII (II)
25 gener 2019PROCÉS DE REESTRUCTURACIÓ CAIXABANK 2019 III
Avui s’ha celebrat la tercera reunió pel procés de reestructuració a CaixaBank, on el SIB ha estat l’únic sindicat amb representants de Balears a la Mesa de Negociació.
El SIB en el seu torn de paraula ha dit:
Referent a la manera de presentar les causes que són necessàries per a articular els arts 40, 41 i 51 de l’E.T. amb un avanç d’un informe tècnic amb algunes dades a 2017, no ens sembla el més seriós per a començar aquesta negociació amb bon peu i sobretot de bona fe. El seu, pensam, que s’hauria d’haver elaborat un informe amb les dades tancades a 2018, una vegada presentat els resultats de l’any 2018, que per cert es realitzarà dins de 15 dies.
Referent a algunes dades de l’informe hem comprovat que no coincideixen amb les dades que tenim a la nostra disposició en la web de CaixaBank. Algú o no ha fet bé els deures o el que és més greu algú menteix i falseja dades.
Algunes dades sospitoses poden ser: Ràtio d’eficiència, Marge d’interessos, Marge Brut i Marge d’Explotació entre altres.
Dels resultats ja sabem, tal com ha dit el Conseller Delegat, que són els millors de la història i els analistes pronostiquen uns 2.000 milions d’euros per a 2018.
No es parla en l’avanç de l’informe d’una dada molt rellevant com és el ROTE, un 9,4% a Setembre 2018 segons l’informe de CaixaBank i en línia amb el Pla Estratègic 2015-2018 (9-11%). Tal com va dir el President, “avui amb el ROTE del 9,4% afirma que la rendibilitat cobreix el cost de capital”.
De tota manera no entenem que se’ns digui abans de les eleccions, quan hi havia rumors que circulaven sobre un ERO, que la plantilla de Balears estava quadrada i ara sobrin 50 persones.
Tampoc entenem que si sobra plantilla, es vagin realitzant contractacions de personal. I sobretot, si els clients s’han tornat més digitals, perquè s’han d’obrir més tardes les oficines?
Referent a la manera com la Direcció vol negociar ja hem dit tota la RLT que no és el format que volem. Algunes de les mesures laborals proposades com ampliar l’horari d’atenció al públic o ampliar la mobilitat geogràfica ens sembla que és una inaplicació de Conveni i per tant cal acudir a l’art. 82.3 de l’E.T. De tota manera el SIB sol·licita a la Direcció que recapaciti i que anunciï que totes les extincions seran voluntàries, així l’angoixa i el nerviosisme que sofreix la plantilla en aquests moments baixaria.
Sobre el Pla Estratègic 2019-2021, on diu “Les Persones, el Primer”, què passa que els empleats no som persones, no tenim una família darrere. És clar i amb aquestes mesures proposades que som un número. Així es paga l’esforç, el compromís, la professionalitat i les hores robades a les nostres famílies. Doncs bé, la plantilla ja va sobreviure a les primes úniques (en aquella època el Director General 15 dies abans ens assegurava l’opacitat de les mateixes i ens deia que continuéssim contractant; així ens va anar i alguns clients no han volgut saber res més de nosaltres). També més recentment hem sofert amenaces i agressions per temes de Participacions Preferents i Deute Subordinat, morositat, comissions etc… i sempre la plantilla ha respost amb professionalitat. La plantilla en aquests últims anys ja ha sofert retallades salarials i pèrdues de drets Aquest és el tracte que ens mereixem?
En l’última convenció de directius es va felicitar a tots els que estàvam allà, i, per extensió, a tots els equips de les oficines pels bons resultats obtinguts l’any 2017. Se’ns va recordar que som un equip compromès i dels més ben preparats del sector. Per desgràcia paraules, paraules i més paraules. La plantilla en aquests moments no entén per què la Direcció vol fer això. Ens agradaria que, com a representants de la Direcció, els féssiu arribar una reflexió: Si posen en valor a clients i accionistes, per què no ho posen també als empleats?
Avui la Direcció ens ha detallat i concretat més l’abast de les mesures proposades la setmana pasada: tal vegada s’han adonat que s’han passat 4 capitals de provincia. Així i tot la plantilla no es mereix aquest tracte i sobretot no ha garantit la voluntarietat de les sortides.
–Classificació d’oficines: vigència fins a 2021
Dos models, un per als centres d’empresa i un altre per a la resta. I dins cada una quatre categories:
Categories de classificació oficines:
1.-Oficines A (10%)
2.-Oficines B ( 40%)
3.-Oficines C (50%)
4.-Oficines no classificades: unipersonals i totes aquelles que no compleixin un mínim de volum i marge ordinari.
Variables per a determinar el nivell: volum de negoci i marge ordinari.
–Plusos Salarials: desapareix l’actual plus funcional i quedaria un altre nou equivalent a les despeses de gestió i represantació.
-Consolidació de nivells: des de nivell VII, un salt de nivell cada tres anys fins a consolidar el que li correspongui a l’oficina.
-Desaparició dels càrrecs de sotsdirectors i GCs segons responsables de les oficines de menys de 5 empleats.
-Oficines S1: eliminació de les seves actuals restriccions (poblacions, horaris, plantilles …).
-Ampliació d’Oficines STORE fins a 800 i Centres InTouch fins a 2.000.
-Nou Horari singular flexible per als gestors comercials: 100 horabaixes autogestionades: es podrà entrar entre les 8 i 9 hores i es sortirà a les 15h. Temps per anar a dinar 1h 15 minuts i tornar a l’oficina per treballar 2h 30 minuts com a mínim amb sortida a les 18:45 h. La compensació será de 4 dies de lliure disposició i 11€ per menjar.
-Ampliació de horabaixes en horari d’hivern: la plantilla cobriria també el horabaixa dels dimarts. Part de la plantilla treballaria els dijous, i la resta els dimarts. L’horari d’hivern passaria de 7 mesos a 9 mesos i mig.
-Mobilitat geogràfica: trasllats d’àmbit provincial però només per aquest procediment.
VOS SEGUIREM INFORMANT.
SOM INDEPENDENTS
SOM DE BALEARS
S.I.B, SINDICAT INDEPENDENT DE BALEARS