CORONAVIRUS LXIV
24 novembre 2020ADESLAS: ACTUALITZACIÓ CORREU ELECTRÒNIC.
27 novembre 2020POLÍTICA DE BONES PRÀCTIQUES PER A REUNIONS EFICIENTS.
Avui surt publicada a la Intranet aquesta informació com a mesura per afavorir la desconnexió digital. Aquesta política està basada en l’Acord Laboral de Desconnexió Digital i ús del temps eficients, i té com a objectiu convertir les nostres reunions en eines de treball i presa de decisions eficients i àgils.
En principi hem pensat si era un PHISHING, ja que qualsevol semblança ara, amb la realitat, és pura fantasia.
Política de bones pràctiques per a reunions eficients
Reunions necessàries i àgils
Realitza la reunió sol si és necessària. Valora altres opcions com el correu electrònic, xat o telèfon. Considera sempre la possibilitat de fer-la en remot per a minimitzar desplaçaments, usant MS Teams.
Dins del nostre horari
Procura que la reunió es realitzi dins de l’horari laboral.(*)
(*) Excepte en situacions justificades si les mateixes s’han de realitzar fora de la jornada horària. Si per causes justificades, és imprescindible convocar una reunió fora de la jornada ordinària, l’assistència i els desplaçaments necessaris seran considerats temps efectiu de treball a l’efecte de registre de jornada.
De no ser així, no podrà finalitzar més enllà de les 18.30 h.
No convoquis fora de l’horari general de CaixaBank en dies no laborables ni en festius, ni en les seves vesprades, ni durant el mes d’agost, ni durant els dies de jornades reduïdes per festa major, ni durant els dijous de lliurança d’horabaixes regulats per conveni.
Respecte pel temps.
Per a les reunions fora de la jornada laboral, convoca per escrit, amb 48 h d’antelació i indica la voluntarietat.
Procura que la reunió duri màxim 1 h.
Sigues puntual. Comença i finalitza a l’hora convinguda.
Tingues en consideració les particularitats de jornada que apliquin a les persones participants de la reunió.
Sempre l’equip adequat.
Convoca només a les persones necessàries per al propòsit de la reunió i procura especificar quin és el seu rol.
Revisa la seva disponibilitat prèviament.
Planifica i prepara amb antelació
Intenta convocar sempre per escrit a través del calendari de Microsoft Outlook o MS Teams, sobretot si convoques a última hora de l’horari laboral.
Facilita prèviament l’agenda de la reunió i la documentació vinculada. Prepara la reunió amb antelació.
Col·laboració i positivisme
Si te convoquen, adopta una actitud positiva en les reunions, mostra’t col·laborar/a, àgil i pròxim/a.
Respecta el torn de paraula de totes les persones participants.
Participa i aporta el valor que s’espera de tu.
Evita distraccions
Evita el multitasking o l’ús d’altres equips durant les reunions.
Intenta no encadenar una reunió després d’una altra. Afectarà la teva concentració.
Conclusions i Tancament
Confirma les conclusions amb l’audiència.
Defineix pròximes tasques a realitzar, responsables i deadlines.
En un màxim de 24 h comparteix l’acta i conclusions de la reunió a través de MS Teams o correu electrònic.
El SIB vol manifestar que:
Totes les reunions que es realitzen, són necessàries? Alguna vegada han pensat els nostres “caps” que aquestes reunions no ens deixen treballar.
Sobre el respecte del temps ja hi ha un acord laboral signat a l’any 2014 que recollia aquestes particularitats; des del SIB ja fa temps que manifestam que s’hauria d’amonestar a qui ho incompleix. El SIB, en solitari, sempre ha demanat una modificació de la normativa de faltes i sancions per a aquells que es passen pel “forro” els acords laborals signats entre la Direcció i els sindicats.
Quantes vegades per a una reunió innecessària s’han deixat les oficines “en cuadro”? i després els participants han hagut de perllongar la seva jornada laboral per a finalitzar les seves tasques.
Esperem que es convoquin a les persones necessàries i no com alguns que convoquen una reunió només per a renyar i deixar amb evidència a unes determinades persones. Un bon líder elogia en públic i corregeix en privat, però sense fer mal.
Es tindrà en compte la planificació i l’agenda dels participants; ja sabem que quan nuen no fan corda.
Si es facilita ordre del dia i documentació necessària per a una reunió, es guanyarà molt de temps.
La col·laboració i el positivisme depenen de l’actitud del convocant, perquè amb males formes i mala educació no es genera un bon clima laboral.
Volem pensar que ara es podrà participar i no com fins ara que la informació venia donada de dalt a baix, sense escoltar a la plantilla. El lema corporatiu no és escoltar, parlar i fer?
Esperam que no hi hagi tot un seguit de reunions, com fins ara, a totes hores, i així es deixi treballar. Senyors de la Direcció: què volen? que es facin reunions o es vengui?
Valoram inicialment posar en valor la possibilitat de que es facin arribar les conclusions per part del convocant de les reunions per sebre quin és l’objectiu marcat i no trobar-nos després en situacions desagradables.
Com diu la Direcció: “Amb aquesta nova política de reunions eficients cercam promoure l’agilitat i la col·laboració, comportaments clau en la nostra cultura corporativa i, alhora, acostar a tota la plantilla les bones pràctiques pactades en l’Acord Laboral de Desconnexió Digital i ús del temps eficient”
DES DEL SIB ESPERAM QUE, EL TREBALL I ESFORÇ QUE FÉREM EN LA SIGNATURA D’AQUEST ACORD LABORAL, ES POSI EN PRÀCTICA, SENSE CAP TIPUS D’EXCEPCIONS; DEL CONTRARI EL SIB DENUNCIARÀ QUALSEVOL SITUACIÓ D’INCOMPLIMENT.
SOM INDEPENDENTS
SOM DE BALEARS
S.I.B, SINDICAT INDEPENDENT DE BALEARS