PLA-Absurd I
9 febrer 2021CORONAVIRUS LXXI
12 febrer 2021PLA-Absurd II
Com a continuació de la darrera nota informativa (PLA-Absurd I) seguim analitzant algunes FAQ’s que ens donaran les claus del Test que ara han de omplir els nostres clients.
5.- Què haig de fer perquè el client empleni el Test de Coneixements i Experiència?
Has d’assegurar-te que les respostes que ens donen els clients són certes i que reflecteixen la seva realitat amb la finalitat d’avaluar-los correctament. Recorda que no has d’indicar al client quina informació ha de respondre en l’emplenament del test.
TORNAM A REPETIR: ESTAM SEGURS QUE ELS NOSTRES CLIENTS TENEN UNA CULTURA FINANCERA SUFICIENT PER A ENTENDRE I DE FORMA AUTÒNOMA RESPONDRE A TOTES LES PREGUNTES? LA MAJORIA NO.
6.- Què suposa que el resultat sigui o no convenient?
Convenient: podrà contractar
No convenient: no podrà contractar, tret que facem l’advertiment de no conveniència, en els casos que sigui possible. L’advertiment de no conveniència no té validesa a Catalunya.
SI ÉS NO CONVENIENT, PERQUÈ ES PERMET QUE EL CLIENT PUGUI SIGNAR L’ADVERTIMENT? A LA LLARGA NO DURÀ PROBLEMES LEGALS?
7.- Per què apareix una avís d’incoherència quan un client amb cartera de fons contractada emplena el Test de Coneixements i Experiència?
Si el client té una cartera de fons contractada i apareix el missatge “S’ha detectat que vostè ha indicat que no està familiaritzat amb el servei de gestió de carteres quan ja disposa d’un producte contractat d’aquesta tipologia”, després de respondre les preguntes del Test, és perquè existeix una incoherència entre la tinença de la cartera gestió discrecional i les respostes facilitades en el Test, per a resoldre’l cal verificar:
- Que el client hagi marcat “NO CONEIX LA CARTERA” quan té una contractada.
- Que les respostes marcades en el nou Test avaluïn la cartera com “NO CONVENIENT”, s’han de revisar les respostes i en cas que continuï resultant ” NO CONVENIENT” s’ha de procedir A LA CANCEL·LACIÓ DE LA CARTERA.
DES DEL SIB TENIM CLAR QUE AQUESTA NOVA EINA:
-ESTAM SEGURS QUE ELS NOSTRES CLIENTS DE BPE, UNA VEGADA CONTESTADES TOTES LES PREGUNTES DEL TEST, ELS HI RESULTARÀ CONVENIENT? ÒBVIAMENT NO.
-QUAN ELS NOSTRES COMPANYS HAGIN DE CANCEL·LAR LES CARTERES CONTRACTADES, TANT SI TENEN PÈRDUES COM A GUANYS, ALGÚ HA PENSAT EN EL DISCURS QUE HAURAN DE DIR ALS CLIENTS? ÒBVIAMENT NO.
-ELS HAN DONAT UNA FORMACIÓ ADEQUADA D’AQUEST NOU TEST ALS GBP I DIRECTORS? I ALS SOTSDIRECTORS AMB LA SEVA NOVA CARTERA DE GBP D’AUTÒNOMS? ÒBVIAMENT NO.
-ESTÀ CLAR QUE L’ÀREA DE NEGOCI I L’ÀREA JURÍDICA VAN CADASCUNA PEL SEU COSTAT I DEIXEN TIRATS ALS COMPANYS I COMPANYES.
-AQUESTA EINA PROTEGEIX ALS COMPANYS I COMPANYES EN CAS DE PROBLEMES JUDICIALS? NO SABEM EL QUE POT PASSAR, PER AIXÒ ÉS IMPORTANT SEGUIR LES RECOMENACIONS I NO REALITZAR CAP INGERÈNCIA NI INTROMISSIÓ DURANT LA RECOLLIDA DE DADES DEL CLIENT.
I, EL MÉS IMPORTANT, ELS NOSTRES CAPS HAURIEN DE TRANSMETRE LES PREOCUPACIONS, QUE ENS HAN MANIFESTAT ELS NOSTRES COMPANYS I COMPANYES, ALS DE MÉS AMUNT. EN AQUEST CAS, EL SIB, S’OFEREIX A AJUDAR-LOS PER FER ARRIBAR-LES ALLÀ ON CALGUI.
HEM D’INTENTAR SOLUCIONAR AQUEST MALDECAP QUE ESTAN SOFRINT ELS COMPANYS I COMPANYES IMPLICATS AMB LA POSADA EN MARXA D’AQUEST NOU PLA-A
SOM INDEPENDENTS
SOM DE BALEARS