CORONAVIRUS LVIII
16 setembre 2020AJUDES GUARDERIA I FORMACIÓ.
18 setembre 2020MODIFICACIÓ CONDICIONS COMPTES “DIA A DIA”: NOVES COMISSIONS I TAMBÉ QUEIXES.
En els últims dies, CaixaBank ha estat una de les entitats de la que més es parla, en el terreny financer, després de sortir a la llum les negociacions de la fusió amb Bankia. De moment no saben més del que es publica en els diversos mitjans de comunicació; el que passa és que hi ha tants cunyats pel món que no sabem si hi haurà famílies polítiques per a acollir-los a tots.
Però, aquests dies, també ha sortit en els mitjans de comunicació que augmenten les comissions de les comptes dels nostres clients si no es compleixen uns requisits. A partir d’aquest moment tocarà rebre les queixes dels nostres clients i, els qui han d’atendre’ls precisament, són els companys i companyes de les oficines. Sabem que el negoci bancari, amb els tipus d’interès baixos, provoca que s’hagin de fer aquestes polítiques per augmentar ingressos, tal com fan altres entitats que també ja van endurir les seves condicions com a Banc Sabadell, BBVA o Bankia.
Quan aquesta mesura va ser anunciada durant el primer trimestre de l’any, ens vàrem dirigir a la Direcció per sol·licitar que l’increment de les comissions no afectàs a les persones de col·lectius vulnerables, els quals normalment reben ajudes socials, pensions per discapacitat, etc… Com sabeu, degut a la pandèmia, es va aturar el nou cobrament de comissions.
Ara, ens hem tornat a dirigir a la Direcció, per avançar-nos a un possible problema, ja que si s’aplica a aquests col·lectius, des de les associacions ens criticaran, afectant en primer lloc als que estau a les oficines (queixes, insults, condonacions…) i en últim lloc la responsabilitat social corporativa de l’Entitat.
Se’ns ha manifestat que s’ha tingut en compte la nostra sol·licitud ja que:
-S’ha de protegir aquest col·lectiu.
-Per aquest motiu s’han adaptat els comptes i es migraran, segons el públic objectiu, a diferents tipus de comptes, excloses del Dia a Dia com:
- Compte de Pagament Bàsica: aquella que dóna accés als serveis bancaris i per obligació normativa (Ordre ECE/2258/2019). La comissió será de 3€ mensuals o 0€ per a col·lectius vulnerables.
- Compte Social Bàsic: per a garantir la inclusión financera a persones amb dificultats econòmiques a cost zero amb uns requisits, on es podràn domiciliar totes aquestes ajudes incloses com les Rendes Mínimes d’Insersió d’algunes comunitats autònomes i l’Ingrés Mínim Vital. Es realitzarà alta centralitzada del compte per a aquelles comunitats autònomes que tinguin conveni amb CaixaBank per al pagament d’ajudes.
- Compte Instrumental: per a donar cobertura a clients amb algun producte en l’entitat que obligatòriament ha d’estar associat a un dipòsit a la vista. Serà gratuït si es compleixen uns requisits.
En el cas que es detecti un error, les oficines estaran autoritzades a la classificació dels seus clients als comptes abans indicats amb una revisió d’aquesta cada 6 mesos per si compleixen els requisits.
Des del SIB vos volem manifestar que:
- Els companys i companyes de Balears sou el millor actiu de l’Entitat, amb el vostre esforç, compromís i professionalitat, heu de gestionar tots aquests canvis, els quals no són acceptats pels clients de bon grat.
- Ha hagut de venir una crisi sanitària perquè, 100 anys després, tornem als nostres orígens i a l’ànima de “la Caixa”: El nostre fundador, el senyor Moragas, en estat pur.
Tindreu més informació a la circular que es publicarà aquest divendres.
DES DEL SIB, COM A SINDICAT MAJORITARI DE BALEARS, ENS PREOCUPAM PELS PROBLEMES QUE ENS ANAU TRANSMETEN.
SOM INDEPENDENTS
SOM DE BALEARS
S.I.B, SINDICAT INDEPENDENT DE BALEARS