PRODUCTES ENS ELS QUALS PODREM APLICAR LA RETRIBUCIÓ FLEXIBLE.
7 maig 2020CORONAVIRUS XLII
8 maig 2020MESURES CONCILIACIÓ COVID-19
La Direcció de l’Entitat, una vegada analitzades les nostres propostes, ens han informat de les mesures excepcionals que en matèria de conciliació es posaran a la disposició de la plantilla amb motiu de la situació de COVID-19.
Davant la situació excepcional provocada per l’actual epidèmia del Coronavirus (COVID-19), s’ha requerit l’adopció de mesures excepcionals en els diferents àmbits de l’entitat, generant especial incidència en les mesures de Conciliació.
En termes generals la plantilla podrà sol·licitar qualsevol de les mesures recollides tant en l’RDL 8/2020 i pròrroga, així com les que es troben regulades en el Pla d’Igualtat de CaixaBank.
MESURES ESPECÍFIQUES PER LA SITUACIÓ DE COVID 19
GAUDIMENT DE PERMISOS EN UN MOMENT DIFERIT
• En relació al permís per defunció de familiar, es podrà demorar el seu gaudiment al moment en què efectivament se celebri la cerimònia, sempre que la mateixa s’acrediti.
• Quant al permís per matrimoni, excepcionalment es podrà pactar el gaudiment en un moment posterior, sempre que s’acrediti la impossibilitat de realitzar un viatge o una altra activitat, per causes vinculades a COVID 19.
Les mesures de Conciliació estan condicionades a les possibilitats organitzatives del centre de treball al qual vos trobau adscrits i que únicament s’habilitaran per a aquelles persones treballadores que ja no poguessin fer ús de les seves vacances anuals per haver-les esgotat.
PERMÍS RETRIBUÏT RECUPERABLE
La concessió es limitarà fins al 30 de Setembre, limitat a un número màxim de 100 hores i/o fins la data que permeti regularitzar les hores abans de finalitzar l’any natural.
EL gaudiment es realitzarà per dies complets i s’haurà de recuperar abans del 31 de desembre de 2020. En aquest sentit, se sol·licitarà a la persona treballadora que, per a la seva concessió, lliuri proposta de recuperació de les hores que prevegi gaudir.
Les hores que es consumeixin, es compensaran automàticament amb les hores acumulades de prolongacions de jornada informades per la persona treballadora, per la qual cosa la teva proposta de recuperació no haurà de tenir en consideració aquestes hores compensades.
La concreció final sobre la teva recuperació s’haurà de pactar amb cada mànager
Els permisos retribuïts recuperables atorgats amb motiu de l’emergència sanitària que ja s’estiguessin gaudint, hauran de reconduir-se per a complir amb els requisits descrits.
Excepte necessitats urgents i extraordinàries, la sol·licitud haurà de tramitar-se, almenys, amb 7 dies hàbils d’antelació a la data d’inici proposada.
EXCEDÈNCIA ESPECIAL
La plantilla amb menors de 14 anys a càrrec podrà gaudir d’una excedència especial, amb reserva de lloc de treball, fins al 15 de setembre. Aquesta Excedència mantindrà les aportacions al Pla de Pensions, les condicions de la pòlissa mèdica ADESLAS, el reconeixement d’antiguitat amb caràcter general, així com condicions de préstecs / dipòsits d’empleats.
Excepte necessitats urgents i extraordinàries, la sol·licitud haurà de tramitar-se, almenys, amb 7 dies hàbils d’antelació a la data d’inici proposada.
PERMÍS NO RETRIBUÏT 2020
Fins al 30 de setembre, per a necessitats extraordinàries vinculades amb l’emergència sanitària del COVID-19, es podrà sol·licitar aquest permís no retribuït, de fins a 3 mesos de durada.
Excepte necessitats urgents i extraordinàries, la sol·licitud haurà de tramitar-se, almenys, amb 7 dies hàbils d’antelació a la data d’inici proposada.
VACANCES
El gaudiment de les vacances d’aquest any 2020 no quedarà limitat als tres períodes establerts per normativa interna, perquè pugui ajudar-te a conciliar la teva vida personal amb la professional.
El SIB vos vol manifestar que aquestes mesures estan molt lluny del que esperàvem.
- Teletreball: ha estat una bona fórmula i ens pareix la millor solució per poder arribar a una plena conciliació laboral, personal i familiar. A més, s’ha demostrat, que és una bona eina per continuar donant servei als nostres clients i sobretot, el més important, per a la seguretat i salut laboral de la plantilla per evitar el risc de contagi. De tota manera hem sol·licitat que el mànager tingui maniobra d’organització dins la seva oficina; si troba que es pot mantenir la situació de teletreball i torns fins a finals de maig pugui fer-ho. Se’ns ha respost que no ha d’haver-hi cap problema.
- Així i tot no entenem com no es poden mantenir totes les fórmules que hi ha avui en dia. Ens pareix molt arriscat el protocol de represa de l’activitat als centres de treball. Que fins el 75% de la plantilla hagi d’estar d’una manera presencial no té ni cap ni peus; la resposta és que l’àrea de Negoci així ho ha ponderat degut a la afluència de públic a les oficines i perque hi ha més gent al carrer. Ens agradaria sebre baix quins paràmetres s’ha arribat a aquesta conclusió?. Encara que es montin cues a l’exterior de les oficines hem de seguir aplicant les mesures preventives com fins ara (un client atès i un que espera). A les oficines amb major nombre d’empleats, com les STORE’s, no hi ha espais suficients per a poder atendre els nostres clients i, a la vegada, complir amb el distanciament social. Així i tot contradiu la política de l’entitat, on se’ns diu que aquests tipus de clients que venen a les oficines no és rendible. Com quedam? Feim marxar als clients o volem que entrin a les oficines?
- S’està creant una discriminació entre el personal de la xarxa comercial i el que pertany a SS.CC i centres corporatius.
- Sobre el permís retribuït recuperable i la dificultat per poder compensar les hores no soluciona gaire el problema de la conciliació ja que només són 14 dies i ens pareix molt poc temps, perquè no sabem si s’obriran les escoletes i activitats pròpies d’estiu (campaments, campus i tallers infantils…). Ja vàrem manifestar que la plantilla ha fet i està realitzat més hores de treball que les legalment establertes per donar suport als clients amb els préstecs ICO, moratòries, etc… Per aquest motiu, des del SIB, vos animam a que dilluns, quan es torni a posar en marxa el registre horari, modifiqueu, si és el vostre cas, i poseu les hores que realment heu treballat; si rebeu pressions, no vos les volen acceptar i ratificar, etc… posau-vos en contacte amb el SIB. Recordau que el sistema de control horari ha de ser real i fidel.
- Una solució a tota aquesta problemàtica de la conciliació era la proposta del SIB per a la contratació d’ETT’s extraordinària a les oficines i així evitar conflictes entre els companys i companyes a una mateixa oficina; encara que la bossa prevista d’hores de l’any 2019 no es va esgotar l’han declinada degut a la política d’estalvi de costs instaurada a l’entitat (encara que per segons quines coses no s’escatima).
- Tampoc entenem la necessitat de que hi hagi tanta plantilla amb mode presencial quan en aquests moments els DAN’s diuen que s’han de seguir realitzant financiacions i ajudes als clients. La tasca de venda comercial, de moment no és prioritària, encara que si hi ha una finestra u oportunitat comercial s’ha d’aprofitar i no cal que ens ho diguin. De totes maneres, enguany no salvarem els mobles i convindria que els caps fossin realistes amb la situació especial de Balears.
En definitiva, estam decebuts amb la Direcció, perquè hi havia solucions favorables i desgraciadament no s’han escoltat; amb aquest tarannà han perdut, una vegada més, la possibilitat de guanyar-se la plantilla.
SENYORS DE LA DIRECCIÓ: QUÈ MÉS VOLEN DE LA PLANTILLA? TROBEN QUE AQUESTA ÉS LA MANERA DE TRACTAR EL MILLOR ACTIU DE L’ENTITAT? QUÈ HI HA DEL LEMA “LES PERSONES PRIMER”?
COMPANYS I COMPANYES, SOU VOSALTRES QUE HEU DE TREURE LES VOSTRES CONCLUSIONS.
DES DEL SIB TENIM CLAR QUE:
-ÉS UNA FALTA DE RESPECTE CAP A UNA PLANTILLA QUE ESTÀ TREBALLANT AMB ESFORÇ I DEDICANT MOLTES HORES DEL SEU TEMPS DE CONCILIACIÓ FAMILIAR. I ARA, QUAN ES NECESSITA TEMPS PELS QUE MÉS ESTIMAM, SE’NS PRESENTEN UNES MESURES QUE ES QUEDEN MOLT CURTES.
-TENIM CLAR I AIXÍ HO DEIM DES DE FA TEMPS, PER DESGRÀCIA EL NEGOCI ESTÀ PER DAMUNT LES PERSONES. UN ERROR, JA QUE EL VERTADER ACTIU DE QUALSEVOL EMPRESA NO ÉS EL SEU COMPTE DE RESULTATS, SINÓ ELS SEUS EMPLEATS.
DE TOTES MANERES, SI TENIU PROBLEMES DE CONCILIACIÓ PER CURA DE FILLS I/O DEPENDENTS, POSAU-VOS EN CONTACTE AMB EL VOSTRE GESTOR SINDICAL. VOS ASSESSORAREM I FEREM TOT EL POSSIBLE PER AJUDAR-VOS. NO ESTAREU SOLS EN AQUEST PROCÉS.
SOM INDEPENDENTS
SOM DE BALEARS
S.I.B, SINDICAT INDEPENDENT DE BALEARS