CAMPANYA DE LA RENDA 2022
23 març 2023REUNIÓ INSPECCIÓ DE TREBALL
17 abril 2023INTERVENCIÓ JUNTA GENERAL ACCIONISTES 2023
A la Junta General d’Accionistes el SIB ha volgut deixar constància de la situació de la plantilla a Balears.
Aquí tens el text íntegre de la intervenció del nostre company Lluís Llompart.
Bon dia, senyors i senyores accionistes, membres del Consell d’Administració. M’agradaria que la meva intervenció consti en acta.
El meu nom és Lluís Llompart, parlo en nom de les persones que m’han delegat el vot i també en qualitat de Secretari General del Sindicat Independent de Balears, (SIB), sindicat més representatiu i majoritari des de fa més de 40 anys de CaixaBank a Balears.
1.- Voldria començar la meva intervenció amb una felicitació als nostres companys i companyes de CaixaBank, la millor plantilla del sector i el millor actiu de l’Entitat. Gràcies a ella, amb el seu esforç, compromís i responsabilitat, fa que la nostra Entitat estigui en el lloc que li correspon i gràcies a ella, puguin vostès avui presentar uns bons resultats.
A la JGA de l’any anterior li vàrem manifestar que a Balears s’havia imposat una sistemàtica comercial una mica particular, pressions, amenaces, faltes d’empatia, control, fiscalització, sortides de to, i fins i tot falta de respecte i educació era present en el dia a dia de la plantilla. Idò bé, avui encara aquestes continuen i anem a pitjor. I tot això amb la venia de la DT de Balears. La manca de motivació, empatia, lideratge i manifestacions poc encertades, amb referència a la plantilla, d’aquesta provoquen aquest mal ambient de treball i no el SIB com ella manifesta. Tot això provoca que la plantilla vulgui marxar i només ens pregunta quan serà el pròxim ERO. Sabem que des del departament de PRL i Benestar, al qual el SIB vol reconèixer la gran labor que desenvolupen les persones que allí treballen s’està intentant reconduir tot això, sobretot després de donar-se a conèixer els resultats de l’enquesta de Riscos Psicosocials i les enquestes als nostres clients. Poden comptar amb el SIB per a recuperar la il·lusió en el treball i l’estima de pertànyer a “la Caixa”, però això només serà possible sense persones tòxiques dins la nostra organització.
També volem denunciar el tracte que han rebut els nostres companys i companyes pel que fa a la revaloració dels seus sous, molt inferior a la pujada de preus degut a la inflació. Un altre problema és la pujada de tipus d’interès i la seva proposta unilateral de línies de finançament que no ha solucionat aquest problema, sobretot a Balears, ja que els nostres companys i companyes de Balears han de fer front a uns preus de l’habitatge molts superiors que altres territoris i per tant s’han d’endeutar molt més. Convindria donar una volta a aquesta problemàtica perquè la solució de “café para todos” no és correcta.
2.- Però tampoc ens volem oblidar dels nostres clients. El tracte amb els anys ha canviat. La confiança i complicitat cada vegada és menor per culpa de la cultura imposada fa uns anys del curt termini, la qual és nociva i preocupant ja que hem passat de solucionar les necessitats dels clients a que els clients ens solucionin les nostres necessitats.
L’any passat se’ns informava de la nova figura comercial del Conseller Senior degut al nou protocol que contempla noves mesures per a fomentar l’atenció a les persones majors o amb discapacitat. Això mai havia d’haver succeït, els nostres majors d’ara, són els que fa uns anys feren possible el creixement de la nostra Entitat. Ja vàrem comentar que aquest protocol era una rentada de cara i no un compromís i li exposarem un exemple: se’ls informa per carta als nostres majors que podran utilitzar els nostres serveis fins a les 14:30 hores però a les oficines es reben ordres contradictòries com per exemple limitant l’horari de caixa, com diu la frase “Haz lo que yo diga, pero no lo que yo haga”. Deim que a “CaixaBank treballam per estar a prop de les persones grans”, idò anem-ho a posar en pràctica perquè quan ens assabentam que la Cap de Balears ha manifestat que aquests clients són uns “robatiempos” se’ns regira l’estómac. Això va en contradicció amb la nostra Obra Social, la qual es dedica a millorar el benestar dels majors impulsant i estimulant la participació d’aquests dins la societat. Ens agradaria saber que opinaria el sr. Faine sobre l’expressió tan desafortunada de “clientes robatiempos”. Per el SIB és una falta de respecte i educació, talment com el tracte que rep la plantilla de Balears i que ja els hi hem manifestat abans.
3.- Volem dirigirnos especialment al Conseller Delegat ja que necessitam un banc fort, compromès amb tots els clients, els accionistes, amb l’obra social, però sobretot compromès amb la plantilla; per aquest motiu li demanam un canvi de tarannà, per a recuperar la il·lusió i que, treballar en aquesta Entitat, sigui un motiu d’orgull. Com deia el nostre fundador Francesc Moragas: “la feina al cap; la gent, al cor”.
4.- I ja per a finalitzar ens volem dirigir al nostre President; ja li vàrem manifestar que la nostra Entitat s’ha convertit en un banc sense ànima. Li volem tornar a repetir, vostè, com a máxima autoritat dins el banc, té una missió: Vostè té la missió de recuperar l’ànima de CaixaBank, “caiga quien caiga”. Per aquesta missió sàpiga que pot comptar amb el SIB.
Moltes gràcies.
DES DE FA 40 ANYS ELS GESTORS I GESTORES SINDICALS DEL SIB DEFENSAM ELS INTERESSOS I EL BENESTAR DELS NOSTRES COMPANYS I COMPANYES DE BALEARS. I PODEU CONFIAR QUE HO SEGUIREM FENT D’AQUÍ ENDAVANT.