ACTUALMENT TENIM DUES PANDÈMIES A BALEARS
4 febrer 2021PLA-Absurd I
9 febrer 2021FORMACIÓ CAIXABANK 2021
El dijous passat es va celebrar la reunió de Formació, on el SIB va ser l’únic sindicat amb representants de Balears. Se’ns va explicar els itineraris formatius prevists i les novetats introduïdes per a aquest any.
El Pla d’aprenentatge segueix el mateix esquema:
-Normativa: el que demana el regulador
-Recomenada: el que suggereix CaixaBank
-Autoaprenentage: el que jo decidesc.
NORMATIVA:
És la que més ens afecta, la que exigeix i demana el regulador. Per aquest any està previst:
1.- Normativa de curta durada (NCD)
- Vinculada a Bonus: 4 cursos entre 1 i 3 hores, per a tota la plantilla
-Els cursos obligatoris per a la percepció de Bonus enguany són:
-Prevenció Riscos Penals.
-Comercial: assegurances i plans de pensions.
-Prevenció de blanqueig de capitals i financiació del terrorisme.
-ESG
- No vinculada a Bonus: 3 cursos entre 1 i 3 hores per a tota la plantilla. Els cursos són:
-Test coneixements MIFID.
-Conflictes interès en el mercat de valors.
-Normativa serveis de pagament.
La novetat és el curs d’ESG (traduït de l’anglès Inversió Socialment Responsable).
2.- IDD (Assegurances): una formació inicial pels nous empleats i una formació contínua.
3.- MIFID II (Inversions): una formació inicial (CIAF) i una formació contínua. Per la xarxa que comercialitza productes d’inversió, es a dir tots excepte funció empleat.
4.- LCI (Hipoteques): una formació inicial i una formació contínua. Per la xarxa que comercialitza o realitza informes sobre productes de crèdit immobiliari i departaments SSCC/TT involucrats amb l’operativa.
Per MIFID, IDD i LCI estan previstes 9 noves edicions de cursos/postgraus per a la formació.
Els exàmens seran on-line perquè la plataforma ha millorat amb més gent connectada i la taxa d’èxit de connexió ha estat del 98%, quasi com la presencial.
RECOMENADA:
És la que ens suggereix CaixaBank. Ser una font d’actualització i capacitació cada dia.
Els cursos prevists són:
1.- Onboarding 2021: “Tú haces CaixaBank”. Ser un element clau de l’experiència d’empleat a CaixaBank.
2.- Salesforce: per millorar la nostra eficiència comercial i saber més dels nostres clients. Es vol treure el màxim profit a aquesta eina des del principi. MÉS ABAIX POTS LLEGIR MÉS SOBRE AQUEST NOU INVENT.
3.- Transformació Digital: per a fomentar el treball de col·laboració i l’ús de les noves eines.
4.- CrossWellcome: per a facilitar la mobilitat interna, fent que les persones s’integrin d’un manera àgil en el seu nou lloc de treball.
5.- NPS Feedback & Loops: el client és el centre. Aprendre a manejar el Feedback i aprofitar el Loop que es genera i aplicar millores. Incorporar aquesta metodologia a la sistemàtica comercial a les oficines.
6.- Morositat: gestió i prevenció per al personal nou.
7.- Projecte de rols: modernització i actualització dels models de rols, potenciant la transversalitat.
AUTOAPRENENTATGE
És el que decideix un fer per impulsar el teu propi desenvolupament
Entre els cursos hi ha:
1.- Catàleg autoformatiu: selecciona el que vols aprendre avui entre els diferents continguts: riscos, comercials, financers…També podem trobar l’acadèmia d’anglès.
2.- Metodologies àgils: acompanyar amb la formació en noves metodologies amb habilitats i eines necessàries.
3.- Postgrau de Riscos.
4.- Postgrau en Assessorament Financer.
5.- Màster en Negoci Bancari. Gestió i assessorament de clients.
Des del SIB hem manifestat que:
-Així com estan les oficines, amb l’aigua al coll, en aquests moments és un plà molt ambiciós.
-Ens hem queixat de que hi ha un increment de la formació obligatòria, més que l’any passat. La resposta, com sempre, és que la marca el regulador.
-La càrrega normativa és la gota que fa vessar la tassa.
-La formació és enriquidora però, degut al que succeeix a les oficines, és com una campanya més i no se la tracta com hauria de ser realment. Això ja ho denunciam fa molts d’anys.
-S’ha de respectar la voluntaretat i les hores màximes per a la formació que es va signar a l’acord laboral. Vos volem recordar que la formació és temps efectiu de treball.
-Hem sol·licitat com altres anys que els cursos que no es poden fer dins les dates previstes es puguin deixar per a més endavant dins l’aula de continuïtat. Això ha canviat i si no la fas quan toca, te tornaran a convocar. A la darrera convocatòria, normalment la de setembre, tindràs temps de fer-la fins el 31.12.21. Aquesta sempre ha estat una petició del SIB, degut al solapament de cursos i perquè no hi ha temps material per poder fer-se en el termini assignat (Els temps que nuen, no fan corda).
-Agrair als formadors interns el seu esforç i dedicació.
-Hem sol·licitat informació pel canvi de l’aplicació AVE a la nova eina SALESFORCE. Se’ns ha manifestat que ho mana Negoci (com tot) i que és més efectiva i àgil. Ens hem recordat d’aquell acudit que diu: “Ara que he après a dir penicula, es diu flim”. Tots sabem que l’AVE, la majoria de vegades, empra els mateixos llistats on apareixen els mateixos clients. Ara s’adonen que s’ha de millorar, però fins ara, aquesta eina, ha servit per destituir excel·lents professionals que no l’empraven perquè estaven acostumats a treballar d’una altra manera aconseguint bons resultats. Esperem que no l’haguem de batiar com “SALESFORCEPS”, i no seleccioni, com l’AVE, altra vegada, els mateixos clients per encolomar algun producte per ordre dels de dalt.
SI TENS QUALSEVOL DUBTE O ACLARACIÓ, CONTACTA AMB EL TEU GESTOR SINDICAL.
SOM INDEPENDENTS
SOM DE BALEARS