PROCESSOS D’AUDITORIA: FALTES, SANCIONS I MALA LLET
21 febrer 2017LES VACANCES: UNA COSA TAN SENZILLA I QUE ALGUNS VOLEN COMPLICAR
24 febrer 2017EL EMPERADOR Y SUS LOCURAS
Des del S.I.B volem fer una crítica constructiva de totes les novetats que s’han posat en marxa aquests darrers anys i que des del nostre punt de vista no
veiem que hagin estat positives per a l’entitat i sobretot per a la plantilla i la nostra clientela, la qual, ha de sofrir dia a dia els nous models de negoci instaurats.
Ja vàrem explicar a una reunió amb el director general de Negoci el que pensàvem de les oficines A i STORE, d’ImaginBank etc…; està clar que no va
compartir el que li vàrem dir, encara que li contrastàssim mitjançant llistats de la pròpia entitat. També a les reunions de la Mesa Negociadora pel canvi
d’horari de les Oficines A i STORE hem estat crítics amb l’informe realitzat per l’àrea de Negoci referent a les Oficines A ja que, com es va poder comprovar, l’Oficina A d’Avingudes no té els resultats desitjables. Sobre les oficines A pensam que:
-Els nostres companys i companyes que treballen en aquests tipus d’oficines s’estan esforçant molt perquè aquest model sigui bo i es pugui treure aquest projecte endavant però desgraciadament aquest model no encaixa dins la nostra clientela, acostumada a un tracte més senzill i proper.
-Aquest model d’oficina no s’ha explicat bé als nostres companys i companyes ja que no s’ha donat una formació com cal a tots i sobretot als clients que veuen un dia i un altre que s’han suprimit serveis que afecten a la qualitat i atenció. Pensam que s’hauria d’haver donat l’opció als clients de poder decidir a quina oficina volien ser atesos.
-Hem pogut comprovar que els horabaixes no hi ha una afluència de públic tal i com ens volen fer creure i que és un dels eixos principals per modificar la jornada laboral a aquests tipus d’oficines.
-La discriminació que sofrim a Balears respecte a altres oficines A d’altres territoris, que sabem que tenen servei de caixa i en canvi a Balears no, el que provoca fortes discussions amb els clients.
-Les oficines satèl·lits es troben amb una càrrega diària de treball més gran degut a la manca de serveis que demanda el client i que no es donen en aquests tipus d’oficines. Això està provocant la pèrdua de clients cap a altres entitats com ja ens han fet saber professionals d’altres entitats.
-Des del punt de vista de Salut Laboral ja hem criticat la manera d’elecció del mobiliari i com han de treballar els nostres companys i companyes diàriament
ja que no s’ha tengut en compte la manca d’ergonomia tant en els usos de les tablets com les postures musculoesquelètiques que han de sofrir.
Ja és ben hora de dir en veu alta i clara que aquest model està fracasant, no només a Balears sinó també, pel que ens comenten, a altres territoris. I no
volem dir que aquest tipus d’oficines no siguin un bon model d’oficina, l’únic que pensam és que a ciutats importants com Madrid i Barcelona o places
financeres com Londres, Nova York, Tòquio etc… poden ser aconsellables i fins i tot necessàries per una bona imatge de l’Entitat però a ciutats més petites
pensam que no és encertat.
PERQUÈ HO ENTENGUIN SENYORS DE LA DIRECCIÓ: VOSTÈS ANIRIEN AL RALLY PARIS-DAKAR AMB UN VEHICLE MONOPLAÇA DE FORMULA 1?
Com diu l’obra “El traje nuevo del emperador” de Hans Christian Andersen:
En un lejano país, su monarca se entera que unos famosísimos sastres están de paso por su reino. Sin perder tiempo, los convoca para que le confeccionen su mejor indumentaria. Los sastres, luego de disfrutar un buen tiempo los beneficios que le brinda la vida en la corte del Rey, le comunican que han terminado su trabajo y anuncian a quien quiera escucharlos que han confeccionado para el Rey el traje invisible más hermoso del mundo, tan hermoso que “sólo los tontos no pueden verlo”. Proceden entonces a quitarle la ropa al Rey y mediante aparatosos ademanes le colocan el nuevo traje invisible. Por supuesto que el Rey se ve desnudo, pero no lo reconoce porque no quiere aparecer como un tonto frente a tan famosísimos sastres. Convoca entonces a sus colaboradores, a quienes les pregunta por la belleza de su traje. Superada la sorpresa de ver al Rey desnudo y enterados que semejante traje es tan hermoso que “sólo los tontos no pueden verlo”, toda su corte afirma que el traje es el “más hermoso del mundo”, lo cual convence definitivamente al Rey y los sastres siguen su viaje con un suculento pago por su trabajo, dejando al rey y a su corte muy satisfechos y agradecidos. Así el Rey paseaba desnudo por su palacio luciendo su traje invisible, el más hermoso del mundo. Un día decidió que su pueblo merecía también disfrutar la hermosura de su traje y sale del palacio para recorrer su reino. El pueblo lo ve desnudo, pero por temor a contradecirlo, no dice nada. Hasta que un inocente niño lo descubre y grita: “¡El Rey está desnudo! Recién entonces el rey se mira y descubre la verdad: había sido engañado.
Suposam que això que denunciam en aquesta nota informativa molts de caps intermedis pensen, saben i sofreixen les conseqüències, però la por i el piloteig poden més i no s’atreveixen a dir la veritat. El que tenim ben clar és que vivim en unes illes petites, on tots, mes bé o malament, ens coneixem; per tant ens preocupa seriosament el que veiem, escoltam i diuen els nostres clients, alguns dels quals abandonen l’Entitat.
També fa un any de la creació d’ImaginBank, el banc exclusivament mòbil per a la generació millennial, amb uns resultats que no han estat del tot desitjables com s’esperava. CaixaBank no ha aportat encara la xifra de quants clients ha aconseguit a ImaginBank al llarg d’aquests dotze mesos. Amb dades de 31 de juliol del 2016, l’entitat tenia 70.000 clients operatius i 130.000 descàrregues. La xifra, si es mantingués l’evolució dels primers mesos, quedaria lluny del mig
milió d’usuaris que volia intentar tenir a 31 de desembre d’aquest any. Així i tot, ImaginBank s’ha trobat amb el reconeixement de The Banker, que la va distingir com a millor projecte tecnològic del món i és l’aplicació creada per una gran entitat financera amb millors valoracions dels usuaris en les botigues de
descàrregues d’aplicacions.
DES DEL S.I.B. PENSAM QUE QUALSEVOL ORGANITZACIÓ DEL TREBALL QUE POSI EN PERILL LA SALUT DE LA PLANTILLA O PERJUDIQUI L’ATENCIÓ ALS NOSTRES CLIENTS ÉS UN TEMA SINDICAL I PER AIXÒ DENUNCIAM ALLÒ QUE NO T’ATREVEIXES A DIR I ALGÚ HA DE DIR AL REI “QUE VA DESNUDO”.