UNA “PAGUITA”?…AU!, TIRA
16 març 2022“¡SIEMPRE NEGATIVO, NUNCA POSITIVO!”
21 març 2022DECLARACIÓ RENDA 2021: CALENDARI, INFORMACIÓ I PRINCIPALS NOVETATS
Des del SIB posam a la teva disposició la informació més rellevant referent a la campanya de la renda 2021.
Si necessites realitzar alguna consulta, tenim un servei d’assessorament fiscal per als nostres afiliats. Posa’t en contacte amb el teu gestor sindical.
Recordar-te que la quota d’afiliació és deduïble i l’import corresponent a l’any 2021 va ser de 54€.
Com haig de presentar la meva declaració
1.- De manera presencial
-Cita prèvia de Renda
Pots demanar cita perquè l’Agència Tributària et confeccioni la teva declaració de Renda 2021. El servei estarà disponible:
- Des del 3 de maig per a confeccionar-te per telèfon la teva declaració de Renda 2021.
- Des del 26 de maig per a confeccionar-te en oficina la teva declaració de Renda 2021.
-Informació
Per a trucar-te per telèfon i realitzar-te la teva declaració de Renda 2021 (Pla “Le Llamamos”) necessites concertar cita del 3 de maig al 29 de juny, per:
- Internet amb NIF/NIE o DNI electrònic, certificat electrònic, Cl@ve PIN o referencia
- App “Agència Tributària”
- Telèfon automàtic 91 535 73 26 o 901 12 12 24.
- Telèfon de cita prèvia per a Renda amb atenció personal 91 553 00 71 o 901 22 33 44. De dilluns a divendres, de 9 a 19 hores.
Per a atendre’t en oficina i realitzar-te la teva declaració de Renda 2021 (atenció presencial) necessites concertar cita del 26 de maig al 29 de juny, per les mateixes vies, excepte el telèfon automàtic.
Anul·lació de cites: L’anul·lació de cites es podrà realitzar per qualsevol dels canals citats anteriorment.
2.- De manera telemàtica
Mitjançant la identificació digital pots accedir a vàries formes d’accés per a realitzar tràmits electrònics:
- Cl@ve
Identificació, exclusivament per a persones físiques, que permet realitzar un gran nombre de tràmits electrònics.
- Número de referència
Sistema d’autenticació i identificació per a persones físiques, que et permetrà realitzar determinats tràmits i gestions, fonamentalment per a la campanya de Renda
- Certificat i DNI electrònic
Què és i com pots obtenir un certificat electrònic? El certificat electrònic se sol·licita davant una Autoritat de Certificació (AC). Amb caràcter general, per a la seva obtenció es distingeixen tres passos:
- Sol·licitud via Internet des de la pàgina web de l’Autoritat de Certificació
- Acreditació mitjançant la presència física del sol·licitant davant alguna de les Oficines de Registre, o també anomenades Autoritats de Registre, habilitades per l’AC. l’Agència Tributària actua com a Oficina de Registre per a l’acreditació de la identitat (en cap cas és entitat emissora del certificat) dels certificats electrònics emesos per la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (*FNMT). Per a acudir a una oficina de l’Agència Tributària, sol·liciti cita prèvia.
- Descàrrega del certificat, via Internet normalment.
- TOKEN
Clau temporal per a actuar en nom propi o en nom de tercers a través del canal telefònic.
El TOKEN és una clau numèrica temporal de 6 xifres, que permet obtenir assistència o efectuar gestions a través del canal telefònic de l’Agència Tributària. Aquesta clau relaciona a la persona que pretén actuar a través d’un canal telefònic amb la persona física o jurídica a la qual es refereix l’actuació.
Aquesta actuació pot realitzar-se tant en nom propi com en nom de tercers.
La sol·licitud d’un TOKEN es realitza en aquesta pàgina de la seu electrònica, mitjançant la gestió “Obtenció del TOKEN”. Per a accedir a aquesta gestió és necessari disposar d’un certificat electrònic. La vigència del TOKEN és d’una hora de durada des de la seva obtenció.
En el cas que el TOKEN sol·licitat sigui per a actuar en nom de tercers, és necessari que la persona sol·licitant disposi d’un certificat electrònic de representant o bé que consti en algun dels següents registres de l’Agència Tributària: Registre d’apoderaments o Registre de les successions i de les representacions legals de menors i incapacitats.
Calendari presentació Declaració de la Renda any 2021
8 de març
Sol·licitud del número de referència.
16 de març
-Accés a dades fiscals.
-App.
Des d’un dispositiu mòbil i descarregant gratuïtament l’aplicació “Agència Tributària”, disponible en els markets de Google, Apple i Huawei, per als sistemes operatius Android i iOS, disposes d’un accés directe a diversos tràmits i a l’aplicació Renda WEB per a generar i presentar la teva declaració de Renda 2021, sempre que compleixis una sèrie de requisits.
En tot cas, disposes d’un accés directe a diversos tràmits i a l’aplicació Renda WEB per a generar i presentar la teva declaració de Renda 2021.
6 d’abril
Inici presentació Renda WEB aquest és el servei d’ajuda per a tramitar i presentar la declaració de Renda.
Abans de realitzar qualsevol gestió has d’identificar-te. Degudament identificat, l’Agència Tributària et facilita les teves dades fiscals que et serviran per a obtenir l’esborrany de declaració, que es genera a través del servei Renda Web. Les dades fiscals poden obtenir-se i consultar-se en Internet.
A més de consultar-los, en efectuar la declaració de la Renda amb Renda WEB, és possible incorporar-los -la gran majoria- de manera automàtica i posteriorment modificar-los i/o incorporar noves dades. Recorda que per a tributació conjunta s’han d’incorporar les dades fiscals de tots dos cònjuges.
3 de maig
Inici sol·licitud de cita prèvia per a atenció telefònica.
Per a trucar-te per telèfon i realitzar-te la teva declaració de Renda 2021 (Pla “Le Llamamos”) necessites concertar cita del 3 de maig al 29 de juny, per:
- Internet amb NIF/NIE o DNI electrònic, certificat electrònic, Cl@ve PIN o referencia
- App “Agència Tributària”
- Telèfon automàtic 91 535 73 26 o 901 12 12 24.
- Telèfon de cita prèvia per a Renda amb atenció personal 91 553 00 71 o 901 22 33 44. De dilluns a divendres, de 9 a 19 hores.
Per a atendre’t en oficina i realitzar-te la teva declaració de Renda 2021 (atenció presencial) necessites concertar cita del 26 de maig al 29 de juny, per les mateixes vies, excepte el telèfon automàtic.
Anul·lació de cites: L’anul·lació de cites es podrà realitzar per qualsevol dels canals citats anteriorment.
5 de maig
Inici assistència per a la confecció i presentació de la declaració de Renda per telèfon (PLL).
Si ha concertat CITA per a confeccionar-li PER TELÈFON la seva declaració de Renda:
L’Agència Tributària li cridarà des del telèfon 810520052 al número de telèfon que ens ha facilitat (o des del 917276222 si ens ha facilitat un número de telèfon estranger).
Dades i documents necessaris els pots trobar a:
https://sede.agenciatributaria.gob.es/Sede/cita.html
26 de maig
Inici sol·licitud de cita prèvia per a atenció presencial.
Per a atendre’t en oficina i realitzar-te la teva declaració de Renda 2021 (atenció presencial) necessites concertar cita del 26 de maig al 29 de juny, per les mateixes vies, excepte el telèfon automàtic.
1 de Juny
Inici assistència per a la confecció i presentació de la declaració de Renda en oficines.
27 de Juny
Data límit domiciliació Renda a ingressar.
29 de Juny
Fi sol·licitud de cita prèvia.
30 de Juny
Fi de campanya.
Guia de les principals novetats de l’IRPF en l’exercici 2021
Les principals novetats d’enguany són:
- S’incrementa en dos punts el tipus de gravamen estatal aplicable a la renda general per sobre de 300.000 euros.
- S’incrementa en tres punts el tipus de gravamen aplicable a la renda de l’estalvi per sobre de 200.000 euros.
- Es disminueix la reducció per aportacions a plans de pensions privats individuals a 2.000 euros.
- S’incrementa el límit conjunt de reducció (partícip i empresa) de 8.000 a 10.000 euros en els plans d’empresa.
Teniu més informació a:
DES DE FA 40 ANYS, EL SIB DEFENSA ELS INTERESSOS DELS COMPANYS I COMPANYES DE BALEARS.
SOM INDEPENDENTS
SOM DE BALEARS
S.I.B, SINDICAT INDEPENDENT DE BALEARS
Ajudar és la nostra raó de ser
S.I.B, SINDICAT INDEPENDENT DE BALEARS