EL DESCONFINAMENT DE LA FORMACIÓ II
22 abril 2020CORONAVIRUS XXXVIII
25 abril 2020CORONAVIRUS XXXVII
A continuació, vos volem recordar les principals mesures de prevenció i protecció davant el coronavirus a la xarxa comercial.
DISTÀNCIA DE SEGURETAT I AFORAMENT
-La distància de seguretat per a la interacció social és de 2 metres. Per facilitar el respecte de la mesura, es disposa de bandes adhesives per senyalitzar aquesta distància a terra.
-S’ha limitat l’aforament interior de l’oficina a 1 client en espera.
ELEMENTS DE PROTECCIÓ I NETEJA
-S’estan subministrant a totes les oficines mampares que hauran d’estar correctament situades sobre la taula. Per a la seva correcta utilització, ha de retirar-se el film protector que les recobreix.
-L’ús d’equips de protecció individual, només es recomana en els següents supòsits:
- Guants: En cas de gestionar efectiu a caixa i en la reposició de caixers. La resta del temps ha de prioritzar-se la neteja i la desinfecció de les mans. La retirada dels guants ha de fer-se d’acord amb les següents instruccions per a l’ús de guants i mascaretes.
- Mascaretes: No es considera necessari el seu ús, ja que s’han adoptat mesures tècniques per garantir la distància de seguretat (2m) i de protecció (instal·lació de mampares). Només estaria indicat en certes situacions com, per exemple, la falta de cooperació d’una persona simptomàtica en l’assistència en l’ús de caixer. En cas d’usar-les, ha de fer-se d’acord amb les següents instruccions per a l’ús de guants i mascaretes.
Actualment, existeixen restriccions i dificultats per adquirir mascaretes, per la qual cosa és important utilitzar-les en els moments i circumstàncies indicats.
Recordau que no estam familiaritzats amb l’ús d’aquests elements de protecció i alhora el seu ús ens fa baixar la guàrdia. Si els utilitzau seguiu els consells per a la seva posada i retirada.
De totes maneres la millor prevenció és el rentat de mans, no tocar-se la cara, boca i nas amb les mans i respectar el distanciament social.
-Per als casos en què l’operativa del client requereixi signatura digital, s’està dotant a les oficines de guants de plàstic d’un sol ús perquè els clients no tinguin contacte físic amb la pantalla ni amb el llapis òptic. Aquests guants difereixen dels ja enviats per a les persones treballadores, perquè són d’un sol ús i han de ser únicament utilitzats pels clients. Aquesta va ser una petició del SIB que al Direcció va atendre.
-El gel desinfectant de mans se subministrarà prèvia sol·licitud a través de ServiceNow. D’aquesta manera, s’aconsegueix una gestió més eficient i d’acord amb les necessitats específiques de cada oficina. Recorda sol·licitar-ho abans que s’esgoti, almenys amb 5 dies d’antelació. El gel se subministrarà en envàs de gran format i sense dosificador. Per aquest motiu, han de reutilitzar-se els envasos amb dosificador preexistents a l’oficina, emplenant-los amb el nou producte rebut.
-A tots els centres de treball es realitza una neteja diària, posant-se una especial atenció a les zones de més contacte com són, per exemple, els poms de les portes o el teclat dels caixers. Així mateix, en aquells centres en els quals s’ha detectat un cas positiu de Covid-19, abans de la reincorporació de la plantilla, es realitza una desinfecció segons el protocol establert a aquest efecte.
Qualsevol incidència relacionada amb la neteja del centre o la dotació d’equips, ha de comunicar- se a: pedidos_material@caixabankfacilities.com
Molts de vosaltres ens comentau que estau desprotegits perquè no hi ha suficients guants i mascaretes, que encara no han arribat les mampares per a tots els llocs d’atenció al públic, la neteja de l’oficina no és correcta etc… REPORTAU-NOS TOTES LES INCIDÈNCIES PER RECLAMAR-LES I FER UN SEGUIMENT DE LES MATEIXES. ESTAM PER AJUDAR-VOS
Des del SIB consideram que ens qualifiquin com a treballadors amb baixa probabilitat d’exposició en els escenaris de risc d’exposició, bàsicament els que estan en l’oficina, en la trinxera no és el més adequat, però desgraciadament és el que es va acordar en el “Procedimiento de Actuación para los Servicios de Prevención de Riesgos Laborales Frente a la Exposición al SARS-CoV-2” Aquí teniu l’enllaç.
És a dir, segons aquest document, no necessitam mascaretes per a la realització del nostre treball, sí com l’has llegit. Després, alguns signants, es trenquen les vestidures i volen que ens tractin a la mateixa altura que el personal sanitari i laboratoris. Ni tant, ni tan poc, només haurien d’haver aplicat el sentit comú, segur que ningú dels que va participar ha treballat en una entitat bancària. MANDA HUEVOS!
RECORDATORI: REGISTRE DE TELETREBALL
Vos volem recordar la importància que tots els que estau en situació de teletreball o els que realitzau torns (presència/teletreball) a les vostres oficines/centres heu de reportar correctament la vostra situació. Per això pots registrar el temps que durarà la teva situació de treball en remot a través de:
–Smart PC: Persones Portal de l’Empleat→ El meu portal→ La meva informació→ Vacances, permisos i absències→ Absència nova Tipus de situación (*)→ Enviar
–Telèfon mòbil corporatiu o a través d’APP SuccessFactors: registre de situacions d’absència i treball en remot.
(*) Tipus de situació
-(C-19) -Teletreball per raons organitzatives: d’aplicació en aquells casos en els quals estam autoritzats per a realitzar la nostra activitat professional des del nostre domicili.
-(C-19) – Permís retribuït recuperable: només aplicable als permisos concedits per a atendre situacions particulars.
A les persones amb patologies de risc se vos registra de forma centralitzada la vostra situació (C-19) – Teletreball, patologia de risc i NO HEU DE REGISTRAR RES EN EL PORTAL DE L’EMPLEAT.
Des del SIB, ho tenim clar, la plantilla sou el millor que hi ha; sabeu estar a l’altura de les circunstàncies, amb el vostre esforç, compromís i professionalitat. Tampoc volem oblidar-nos dels afectats per coronavirus a la nostra DT i els seus familiars. Des del SIB els hi desitjam una ràpida recuperació. També volem donar el nostre condol als companys i companyes que han perdut algun familiar durant aquesta crisi sanitària.
SI NECESSITAU QUALSEVOL ACLARACIÓ POSAU-VOS EN CONTACTE AMB EL VOSTRE GESTOR SINDICAL.
ENHORABONA I MOLTS D’ÀNIMS COMPANYS I COMPANYES, MALGRAT LES CIRCUMSTÀNCIES, ENTRE TOTS ACONSEGUIREM ATURAR AQUESTA CRISI.
SOM INDEPENDENTS
SOM DE BALEARS
S.I.B, SINDICAT INDEPENDENT DE BALEARS