PRÉSTECS ICO: NO VOLIES BROU? IDÒ TASSA I MITJA!
2 abril 2020CORONAVIRUS XXIX
6 abril 2020CORONAVIRUS XXVIII
Aquest horabaixa s’ha reunit el Comitè de Seguretat i Salut Laboral (CUSSL), on el SIB ha estat l’únic sindicat amb representants de Balears, per a tractar les mesures de prevenció adoptades i proposar-ne d’altres
Entre els temes tractats:
-Signatura digital: La nostra proposta de desactivar la signatura digital s’ha aconseguit. Hi ha algunes operacions que no ho permet, i per això s’enviaran guants de plàstic per posar-es els clients per agafar la Tablet.
–Certificat Desplaçament: Cada matí s’envia un correu electrònic amb el certificat del dia per si s’ha de mostrar a petició de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat. El problema és que quan vas cap al teu lloc de treball, llevat de què tinguis el smartpnone, no dus un certificat del dia. Ara amb la publicació en el BOE d’un model de certificat hem sol·licitat que es canviï el model i fer-ho vigent per tots els dies que duri aquest estat d’alarma, amb el benefici de no enviar cada dia un correu electrònic a la plantilla. Se’ns ha comentat que s’estudiarà amb Assessoria Jurídica.
-Material: es tornaran a realitzar enviaments de material de tots els EPI’s i mampares per a tots els llocs d’atenció. La dificultat és aconseguir proveïdors en el mercat pel volum que es necesita a CaixaBank.
-Neteja Oficines : serà diària. Hem comentat que no sempre és així i s’han d’intensificar en relació a la práctica habitual, sobretot en aquelles superficies de contacte freqüents com a poms de porta, teclats, baranes, passamans…També es revisarà la renovació de l’aire condicionat.
-Mobilitat: s’insisteix que els treballadors no es moguin del seu centre de treball.
-EPI’s: ens hem queixat de la manera com vàrem rebre les oficines mascaretes i guants sense protecció. Ens pareix una falta de respecte, no només a nivell laboral sino a nivell social degut a la dificultat d’aconseguir aquest material. Pel que es veu va ser un problema a Balears i Canàries i un error de l’últim manipulador. Se´ns ha comentat que es tornaran a reposar. Reiteram que la higiene de mans i el distanciament social són les mesures més adequades
-Torns: hem sol·licitat que afecti a tota la plantilla i allargar el màxim possible per minimitzar el contagi.
-Hub’s: intentar que no hi hagi molts empleats. S’ha incrementat que aquests siguin en teletreball. La seva funció és de gestió de les oficines tancades i suport als companys i companyes en teletreball que no tenen accés al TF. També s’ha afegit que ho formaran apoderats per a la signatura d’operacions. De totes maneres hem sol·licitat que no s’han de mesclar torns i persones que provenen d’oficines o teletreball i així evitarem el contagi. Hem sol·licitat que els centres escollits reuneixin les condicions òptimes (higiene, condicions mediambientals…)
-S’han posat a la disposició posters informatius amb les diferents mesures preventives. Hem sol·licitat que s’afegeixi la posada i retirada de mascaretes per evitar un mal ús de les mateixes. Tornam a insistir que la higiene de mans i el distanciament social són les mesures més adequades. Són adequats els guants per la manipulació de l’efectiu i càrrega dels caixers automàtics. També volem recordar que les màscares i guants són d’un ús diari i no reutilitzables.
-S’intentaran que en els pròxims dies es puguin tenir més llicències per al teletreball. Sembla ser que funciona el sistema Plataforma Virtual Caixabank des d’un ordinador personal determinat amb unes claus i per això es potenciarà aquest sistema.
-Càrregues Treball: pel tema de préstecs ICO ha hagut una falta de previsió i un excés de treball amb càrrega important d’hores fora horari laboral. Si a això afegeixes, que s’ha hagut de fer sa feina dues vegades, per la plantilla ha provocat tocar el que no sona.
No ens cansarem de repetir-ho i per aquest motiu hem tornat a insistir que s’han de reduir el nombre d’oficines obertes i reducció de l’horari al públic. Hem proposat de 08.30 a 11:00h, i després només atendre els clients amb cita prèvia i respectant aforament dins de l’oficina. Sabem que som un servei essencial, però les persones han d’estar per damunt de tot, així evitarem el contagi d’empleats i clients. Els nostres competidors ja ho fan i per aquest motiu hem sol·licitat que s’elevi a la Direcció la nostra proposta per lògica i sentit comú.
SENYORS DE LA DIRECCIÓ: ENCARA QUE SIGUEM UN SERVEI ESSENCIAL, EL PRIMER ÉS LA SALUT DE LES PERSONES (EMPLEATS, CLIENTS I SOCIETAT EN GENERAL) I DESPRÉS EL NEGOCI, PER RESPONSABILITAT I SOBRETOT PER SOLIDARITAT.
ENHORABONA COMPANYS I COMPANYES. Des del SIB, ho tenim clar, la plantilla sou el millor que hi ha; sabeu estar a l’altura de les circunstàncies, amb el vostre esforç, compromís i professionalitat.Tampoc volem oblidar-nos dels afectats per coronavirus a la nostra DT i els seus familiars. Des del SIB els hi desitjam una ràpida recuperació.
SI NECESSITAU QUALSEVOL ACLARACIÓ POSAU-VOS EN CONTACTE AMB EL VOSTRE GESTOR SINDICAL.
MOLTS D’ÀNIMS COMPANYS I COMPANYES, MALGRAT LES CIRCUMSTÀNCIES, ENTRE TOTS ACONSEGUIREM ATURAR AQUESTA CRISI.
SOM INDEPENDENTS
SOM DE BALEARS
S.I.B, SINDICAT INDEPENDENT DE BALEARS