CORONAVIRUS XXII
26 març 2020CORONAVIRUS XXIV
27 març 2020CORONAVIRUS XXIII
NOVETATS DEL DIA D’AVUI
Aquest horabaixa s’ha reunit el Comitè de Seguretat i Salut Laboral (CUSSL), on el SIB ha estat l’únic sindicat amb representants de Balears, per a tractar les mesures de prevenció adoptades i proposar-ne d’altres.
Hem tornat a insistir que s’han de reduir el nombre d’oficines obertes i reducció de l’horari al públic. Hem proposat de 08.30 a 11:00h, i després només atendre els clients amb cita prèvia i respectant aforament dins de l’oficina; així evitarem el contagi d’empleats i clients.
Informació:
-Persones que han donat positiu pel COVID-19 o han tingut la simptomatologia estaran de baixa mèdica fins a un mes ja que hi ha estudis que diuen que, passats els 15 dies de quarantena encara poden provocar infeccions.
-HUB’s
(són uns 100 a tota Espanya, no atindran a clients i només faran tasques de suport a oficines que han d’estar tancades per infecció o logística. S’han de respectar les normes de prevenció de distanciament social, en aquests moments 2 metres. Sabem que hi ha companys i companyes que passaran a donar aquest tipus de suport i no tindria ni caps ni peus que vagin tots a un mateix centre de treball.
-Dins la setmana que ve s’enviaran a les oficines la resta de mampares. Pareix esser que algunes arriben rompudes, si és el cas ens ho comuniqueu per posar la incidència.
-Distància de seguretat per la interacció social
Aquesta ara passa a 2 metres. S’obliga a limitar l’aforament dins els centres de treball per cumplir amb les mesures de distanciament social. S’han enviat unes cintes blanques per marcar la distància de separació de 2 metres entre clients i clients i empleat. S’han habilitat a la Intranet nous cartells informatius on es recoeixen aquestes mesures i l’obligació de cooperar en el seu cumpliment. Si hi ha clients que no volen cumplir aquestes mesures activau l’ISOC i esperau que venguin les Forçes i Cossos de Seguretat.
–Com gestionar el treball en remot i el permís retribuït per COVID-19
Si estàs prestant els teus serveis en remot o tens un permís concedit per a atendre situacions particulars específiques, és imprescindible que registris la teva situació a través del Portal de l’Empleat, seguint la ruta:
Persones > Portal de l’Empleat > El meu portal > La meva informació > Vacances, permisos i absències > Absència nova > Tipus de situació > Enviar
(*)Tipus de situació:
• (C19)- Teletreball per raons organitzatives: D’aplicació en aquells casos en els quals la persona treballadora està autoritzada per a realitzar la seva activitat professional des del seu domicili.
• (C19)- Permís retribuït recuperable: Aplicable als permisos concedits per a atendre situacions particulars específiques.
• Les persones amb patologies de risc (majors de 60 anys, hipertensió arterial, diabetis, malalties cardiovasculars, malalties pulmonars cròniques, càncer, immunodeficiències i embarassades), una vegada aprovada aquesta situació, es registrarà de forma centralitzada per Recursos Humans, la situació ‘(C19)- Teletreball, patologia de risc’, sense que la persona afectada hagi de registrar res en el Portal de l’Empleat.
Recorda que, per a més comoditat, pots registrar la teva situació pel període de temps que vagi a durar i que s’hagi convingut organitzativament amb el teu mànager, i fer-ho des del telèfon mòbil corporatiu, a través de l’APP SuccessFactors:
Registre de situacions d’absència i treball en remot des de l’App SuccessFactors.
Si ets mànager, és el teu deure aprovar o revocar cada sol·licitud del teu equip perquè puguin ser correctament gestionades des de Recursos Humans i Organització.
Per a sol·licitar la situació de patologia de risc, has de remetre correu a caixaquironprevencion@quironprevencion.com. Aquest correu electrònic ha de posar com a assumpte CAIXABANK-COMUNICACIÓ PES – COVID-19, i relacionar la següent informació:
• Data
• Número de centre al qual està adscrita la persona
• Nom de la persona
• Número de matrícula
• NIF
• Descripció i acreditació de la patologia diagnosticada i/o medicació actual
• Per qüestions de LOPD, és imprescindible emplenar el formulari amb l’enllaç disponible i remetre’l com a arxiu adjunt.
Sempre i en qualsevol cas, cal tenir la situació laboral informada degudament, però ara més que mai es fa indispensable per al bon fer de tota l’organització, independentment que el registre horari estigui excusat mentre duri l’estat d’alarma.
-Neteja Oficines:
Hem manifestat que no totes les oficines es fan netes diàriament i molt menys amb productes de desinfecció. S’ha d’activar el protocol de neteja exhaustiva, sobretot en els passamans, portes, zona caixers i 24h amb productes més desinfectants.
-FAKE NEWS
Sobre la nota d’un sindicat que diu que els ETT’s, els dies que no treballen per els torns establerts, no cobren, és fals. Aquests companys i companyes són persones i entren dins els torns per evitar contagis. Així ho ha establert la Direcció per responsabilitat social corporativa.
-Portal de l’Empleat
Intentar posar a un lloc visible en el Portal de l’Empleat tots els codis i denominació dels materials i serveis relacionats pel COVID-19 per agilitzar la comanda per ServiceNow.
-Signatura digital tablet
Possibilitat de desactivar la signatura digital pel perill de contagi amb la manipulació de les tablets.
-Donar instruccions de posada i retirada dels EPI’s.
De totes maneres la millor prevenció és el rentat de mans, no tocar-se la cara, boca i nas amb les mans i respectar el distanciament social.
-Mobilitat entre oficines
S’intentarà, en la mesura que sigui possible i l’organització ho permeti, que no hagi mobilitat de companys i companyes entre oficines per evitar el contagi, clau per l’aturada d’aquesta pandèmia
SENYORS DE LA DIRECCIÓ: EN TOTA AQUESTA SITUACIÓ, EL PRIMER SÓN LES PERSONES (EMPLEATS, CLIENTS I SOCIETAT EN GENERAL), PER RESPONSABILITAT I SOBRETOT PER SOLIDARITAT. FACIN CAS I ADOPTIN JA LES MESURES QUE ELS HI HEM PROPOSAT
Sabem que els nostres companys i companyes de RRLL i PRL fan un treball encomiable, a totes hores i sense descans ens informen i fan arribar les nostres propostes; de totes maneres és la Direcció qui té l’ultima paraula.
Des del SIB també volem insistir, altra vegada, no volem deixar de recordar-nos de tots voltros; el SIB té clar que en aquests moments, i sempre, la plantilla és el millor actiu de l’Entitat i ara, com sempre sap estar a l’altura de les circunstàncies, amb el seu esforç, compromís i professionalitat. ENHORABONA COMPANYS I COMPANYES, sou el millor que hi ha. Tampoc volem oblidar-nos dels afectats per coronavirus a la nostra DT i els desitjam una ràpida recuperació.
SI NECESSITAU QUALSEVOL ACLARACIÓ POSAU-VOS EN CONTACTE AMB EL VOSTRE GESTOR SINDICAL.
MOLTS D’ÀNIMS COMPANYS I COMPANYES, ENTRE TOTS ACONSEGUIREM ATURAR AQUESTA CRISI.
SOM INDEPENDENTS
SOM DE BALEARS
S.I.B, SINDICAT INDEPENDENT DE BALEARS