CORONAVIRUS XXI
24 març 2020CORONAVIRUS XXIII
26 març 2020CORONAVIRUS XXII
NOU PROCEDIMENT DE GESTIÓ DE BAIXES I ABSENTISMES
Ens han informat que es publicarà demà a “Persones” el procediment de gestió de baixes i absentismes. https://drive.google.com/file/d/1rYmxQtchF83VJ8FM9yRZBEZjyg560-HF/view?usp=sharing
El document és extens perquè es publicarà amb enllaços a cada situació perquè pogueu situar ràpidament la vostra situació i no haver de llegir-lo sencer.
RR.HH contactarà amb els empleats i empleades que actualment tenen un absentisme diferent registrat per aplicació del procediment previ per a regularitzar la situació.
Així mateix, la idea és enviar un correu a tota la plantilla perquè tothom pugui consultar el document .
Com gestionar els absentismes i les baixes per coronavirus (COVID-19)
Amb l’objectiu de preservar la salut de tots els professionals de l’Entitat, conforme avança la pandèmia per coronavirus (COVID-19), alhora que per mantenir el servei de la millor manera possible, s’ha establert un nou procediment per informar de la situació laboral de cada empleat.
En aquest sentit, ara més que mai es fa indispensable tenir la nostra situació laboral informada degudament, pel bon funcionament de tota l’organització, independentment que el registre horari estigui excusat mentre duri l’estat d’alarma.
Des del moment de la publicació d’aquest comunicat, tota la plantilla de CaixaBank haurà d’informar dels seus possibles absentismes de conformitat amb el següent nou procediment:
Pàgina 1
Què he de fer si tinc el COVID-19?
És important que, si has estat diagnosticat de COVID-19 (mitjançant test o per la teva simptomatologia), tramitis la teva baixa mèdica. A aquest efecte, has de contactar amb el teu centre de salut i seguir les seves instruccions.
En qualsevol cas, conscients de les dificultats que es donen actualment en algunes Comunitats Autònomes per gestionar les baixes mèdiques, i per tal de tenir traçabilitat sobre cada cas, si has estat diagnosticat de COVID-19, sol·licitem que et posis en contacte amb la Direcció de RRHH i Organització del teu àmbit informant, a través de missatge de correu electrònic, dels següents extrems:
-Nom i cognoms.
-Nombre d’empleat.
-DNI.
-Situació detectada distingint entre els següents tipus:
–“(C-19) Diagnosticat, amb test”.
–“(C-19) Diagnosticat, sense test”.
-Organisme públic que t’ha confirmat la situació.
-Canal pel qual t’ha comunicat la situació.
-Dia i hora en què t’han comunicat la situació.
En qualsevol cas, és important que contactis amb el teu centre de salut quant et sigui possible per tramitar el teu comunicat de baixa de la següent manera:
- Truca al telèfon del centre de salut (Servei Públic de Salut) que figura en la teva targeta sanitària.
- Un sanitari t’atendrà i passarà la informació al teu metge de capçalera.
- El teu metge de capçalera et trucarà i farà la teva valoració, en funció de la qual emetrà baixa mèdica. Tant l’emissió del comunicat de baixa com de la part d’alta mèdiccorresponen al Servei Públic de Salut.
- El comunicat de baixa podrà ser emès per correu electrònic (verifica que el servei públic de salut té ben informada la teva adreça de correu electrònic) o acudint al centre de salut.
A més, té en compte que tant l’assistència com el control sanitaris es fan a través del Sistema Públic de Salut (Centres d’Atenció Primària o hospitals).
En algunes Comunitats Autònomes, en aquests casos, les baixes es tramiten de manera telemàtica.
En qualsevol cas, quan la persona treballadora no es trobi en treball en remot durant el seu absentisme, transcorregut un temps prudencial perquè pugui tramitar el corresponent comunicat de baixa mèdic, si no s’ha rebut el mateix, l’Empresa contactarà amb la Inspecció Mèdica competent del Servei Públic de Salut de la Comunitat Autònoma per reportar la informació.
Pàgina 2
En aquest cas, mentre tramitis el corresponent comunicat de baixa, no serà necessari que registris cap absentisme, ja que serà la pròpia Entitat qui el faci, tipificant-ho amb un dels següents absentismes específicament creats:
– “(C-19) Diagnosticat, amb test.”
– “(C-19) Diagnosticat, sense test.”
En el moment en què obtinguis el corresponent comunicat de baixa mèdic, hauràs d’enviar-ho a través del Portal de l’Empleat (web o APP), tan aviat com sigui possible. Tens més informació en aquest enllaç a la teva disposició a la intranet.
Si no tens disponible cap dels mitjans telemàtics anteriors, també pots contactar amb la següent bústia de RH, adjuntant el comunicat de baixa mèdic: incidencias.partes.medicos.it@caixabank.com.
Excepcionalment, quan no poguessis accedir a cap dels mitjans informàtics que en aquesta pregunta s’especifiquen, preguem contactis amb el teu mànager per informar-li de la teva incidència i situació.
En qualsevol cas, a efectes informatius, preguem comuniquis sempre l’emissió del comunicat de baixa mèdica, que posa fi als absentismes abans assenyalats, a la teva Direcció de RH i Organització del teu àmbit, informant-los de si el procés de baixa és conseqüència d’un diagnòstic de COVID-19, per tal de protegir, a més de la teva pròpia salut, la dels altres companys del centre de treball al qual pertanys.
Pàgina 3
Què he de fer si tinc tos, febre i/o dificultat respiratòria, i encara no he estat diagnosticat?
Si tens símptomes és important que romanguis aïllat i contactis amb l’autoritat sanitària i el teu centre de salut per obtenir un diagnòstic i, si escau, tramitar la teva baixa mèdica de la següent manera:
1. Truca al telèfon del centre de salut (Servei Públic de Salut) que figura en la teva targeta sanitària.
2.- Un sanitari t’atendrà i passarà la informació al teu metge de capçalera.
3. El teu metge de capçalera et trucarà i farà la teva valoració, en funció de la qual emetrà baixa mèdica. Tant l’emissió del comunicat de baixa com de la part d’alta mèdica corresponen al Servei Públic de Salut.
4. El comunicat de baixa podrà ser emès per correu electrònic (verifica que el servei públic de salut té ben informada la teva adreça de correu electrònic) o acudint al centre de salut.
A més, té en compte que tant l’assistència com el control sanitaris es fan a través del Sistema Públic de Salut (Centres d’Atenció Primària o hospitals).
En algunes Comunitats Autònomes, en aquests casos, les baixes es tramiten de manera telemàtica.
En qualsevol cas, quan la persona treballadora no es trobi en treball en remot durant el seu absentisme, transcorregut un temps prudencial perquè pugui tramitar el corresponent comunicat de baixa mèdic, si no s’ha rebut el mateix, l’Empresa contactarà amb la Inspecció Mèdica competent del Servei Públic de Salut de la Comunitat Autònoma per reportar la informació.
Mentre no disposis de la teva baixa mèdica, hauràs de registrar en el Portal de l’Empleat el teu absentisme indicant “(C-19) – Quarantena Simptomatologia”.
L’operativa és senzilla, com si es tractés d’un permís o vacances, seguint la ruta:
Persones > Portal Empleat > La meva Informació > Vacances, permisos i absències > Nova Absència > selecciona l’absència > Informa el període i prem ENVIAR.
Te podrà ocórrer que ja tinguis algun altre absentisme vigent, per la qual cosa abans d’entrar la nova situació, hauràs de modificar la data fi de l’absentisme vigent.
En aquest cas, i des del mateix apartat de “Vacances, permisos i absències”, en la part dreta de la pantalla veuràs l’apartat “Propers Permisos i Absències”, on has de seleccionar l’absentisme vigent, “Editar” l’Absència i modificar la data fi i prémer “ENVIAR”.
Així mateix, aquesta gestió d’absentismes també pots fer-la des del teu telèfon mòbil corporatiu, a través de l’APP SuccessFactors, en l’apartat “Temps Lliure” (Time Off, segons idioma).
Registre de situacions d’absència i treball en remot des de l’App SuccessFactors.
Transcorregut un temps prudencial des de la teva comunicació, si no hem rebut el comunicat de baixa corresponent, contactarem amb la Inspecció Mèdica competent del Servei Públic de Salut de la Comunitat Autònoma per reportar la informació.
Pàgina 4
En el moment en què obtinguis el corresponent comunicat de baixa mèdic, hauràs d’enviar-ho a través del Portal de l’Empleat (consulta com fer-ho en aquest enllaç en el portal de la intranet). Excepcionalment, quan no poguessis accedir a cap dels mitjans informàtics per tramitar el comunicat de baixa, preguem contactis amb el teu mànager per informar-li de la teva incidència i situació.
En qualsevol cas, a efectes informatius, preguem comuniquis sempre l’emissió del comunicat de baixa mèdica, que posa fi als absentismes abans assenyalats, a la teva Direcció de RRHH i Organització del teu àmbit, informant-los de si el procés de baixa és conseqüència d’un diagnòstic de COVID-19, per tal de protegir, a més de la teva pròpia salut, la dels altres companys del centre de treball al qual pertanys.
Pàgina 5
Què he de fer si una autoritat sanitària (112 o el 061) m’ha prescrit aïllament per contacte estret amb un cas de coronavirus, però no tinc simptomatologia ni ha emès cap document que avali tal circumstància?
En aquest cas hauràs d’enviar un missatge de correu electrònic a rrhh.certificado.baja.medica@caixabank.com, amb còpia a la teva Direcció de RRHH i Organització del teu àmbit, indicant les següents dades:
-Nom i cognoms.
-Nombre d’empleat.
-DNI.
-Detalls del motiu de la recomanació mèdica (quan i on va tenir lloc el contacte estret). -Organisme públic que t’ha confirmat la situació.
-Canal pel qual t’ha comunicat la situació.
-Dia i hora en què t’han comunicat la situació.
-Durada de l’aïllament prescrit.
-Si és del teu interès, adreça de correu electrònic particular on volguessis rebre el certificat d’empresa que a continuació s’indica.
Amb aquest autodeclaració, l’empresa emetrà un certificat pel qual deixa constància que, d’acord amb la informació que has facilitat, i en aplicació del protocol de prevenció de riscos laborals i la recomanació de l’autoritat sanitària, romandràs en situació de quarantena preventiva durant el període d’aïllament prescrit.
En aquest cas, passaràs a prestar els teus serveis en remot fins que no tramitis la teva baixa mèdica i, per això, hauràs d’informar del teu absentisme presencial en el Portal de l’Empleat, indicant “(C-19) Teletreball req. aïllament Autoritat Sanitària”. L’operativa és senzilla, com si es tractés d’un permís o vacances, seguint la ruta:
Persones > Portal Empleat > La meva Informació > Vacances, permisos i absències > Nova Absència > selecciona l’absència > Informa el període i prem ENVIAR.
Te podrà ocórrer que ja tinguis algun altre absentisme vigent, per la qual cosa abans d’entrar la nova situació, hauràs de modificar la data fi de l’absentisme vigent.
En aquest cas, i des del mateix apartat de “Vacances, permisos i absències”, en la part dreta de la pantalla veuràs l’apartat “Propers Permisos i Absències”, on has de seleccionar l’absentisme vigent, “Editar” l’Absència i modificar la data fi i prémer “ENVIAR”.
Així mateix, aquesta gestió d’absentismes també pots fer-la des del teu telèfon mòbil corporatiu, a través de l’APP SuccessFactors, en l’apartat “Temps Lliure” (Time Off, segons idioma).
Registre de situacions d’absència i treball en remot des de l’App SuccessFactors.
En qualsevol cas, pots gestionar el comunicat de baixa mèdic, en ser aquesta una situació d’incapacitat temporal, seguint aquests passos:
- Truca al telèfon del centre de salut (Servei Públic de Salut) que figura en la teva targeta sanitària.
- Un sanitari t’atendrà i passarà la informació al teu metge de capçalera
Pàgina 6
- El teu metge de capçalera et trucarà i farà la teva valoració, en funció de la qual emetrà baixa mèdica. Tant l’emissió del comunicat de baixa com de la part d’alta mèdica corresponen al Servei Públic de Salut.
- El comunicat de baixa podrà ser emès per correu electrònic (verifica que el servei públic de salut té ben informada la teva adreça de correu electrònic) o acudint al centre de salut.
A més, té en compte que tant l’assistència com el control sanitaris es fan a través del Sistema Públic de Salut (Centres d’Atenció Primària o hospitals).
En algunes Comunitats Autònomes, en aquests casos, les baixes es tramiten de manera telemàtica.
En qualsevol cas, quan la persona treballadora no es trobi en treball en remot durant el seu absentisme, transcorregut un temps prudencial perquè pugui tramitar el corresponent comunicat de baixa mèdic, si no s’ha rebut el mateix, l’Empresa contactarà amb la Inspecció Mèdica competent del Servei Públic de Salut de la Comunitat Autònoma per reportar la informació.
Si decideixes gestionar la baixa mèdica, en el moment en què obtinguis el corresponent comunicat de baixa, hauràs d’enviar-ho a través del Portal de l’Empleat (consulta com fer-ho en aquest enllaç al portal de la Intranet). Excepcionalment, quan no poguessis accedir a cap dels mitjans informàtics per tramitar el comunicat de baixa, preguem contactis amb el teu mànager per informar-li de la teva incidència i situació.
En qualsevol cas, a efectes informatius, preguem comuniquis sempre l’emissió del comunicat de baixa mèdica, que posa fi als absentismes abans assenyalats, a la teva Direcció de RRHH i Organització del teu àmbit, informant-los de si el procés de baixa és conseqüència d’un diagnòstic de COVID-19, per tal de protegir, a més de la teva pròpia salut, la dels altres companys del centre de treball al qual pertanys.
En la mesura en què l’emissió del comunicat de baixa mèdica determina la finalització de la teva prestació de serveis en remot, l’Entitat gestionarà, de forma centralitzada, la finalització de l’absentisme abans esmentat i actualitzarà la teva situació de conformitat amb el comunicat de baixa mèdic rebut.
Pàgina 7
Què he de fer si s’ha detectat un positiu en el meu entorn laboral i CaixaBank ha prescrit el meu aïllament?
Si s’ha detectat un cas de COVID-19 dins el teu perímetre de contacte estret laboral, es recomanarà el teu aïllament de conformitat amb les indicacions del Servei de Prevenció de CaixaBank i de les autoritats sanitàries.
En aquests casos, si no tens símptomes, podràs continuar treballant en remot durant la quarantena i l’Entitat registrarà el teu absentisme presencial com “C-19 Teletreball, positiu confirmat centre de treball” mentre no tramitis la teva baixa mèdica.
En qualsevol cas, pots gestionar el comunicat de baixa mèdic, en ser aquesta una situació d’incapacitat temporal, de la següent manera:
1.-Truca al telèfon del centre de salut (Servei Públic de Salut) que figura en la teva targeta sanitària.2.- Un sanitari t’atendrà i passarà la informació al teu metge de capçalera.
3. El teu metge de capçalera et trucarà i farà la teva valoració, en funció de la qual emetrà baixa mèdica. Tant l’emissió del comunicat de baixa com de la part d’alta mèdica corresponen al Servei Públic de Salut.
4. El comunicat de baixa podrà ser emès per correu electrònic (verifica que el servei públic de salut té ben informada la teva adreça de correu electrònic) o acudint al centre de salut.
A més, té en compte que tant l’assistència com el control sanitaris es fan a través del Sistema Públic de Salut (Centres d’Atenció Primària o hospitals).
En algunes Comunitats Autònomes, en aquests casos, les baixes es tramiten de manera telemàtica.
En qualsevol cas, quan la persona treballadora no es trobi en treball en remot durant el seu absentisme, transcorregut un temps prudencial perquè pugui tramitar el corresponent comunicat de baixa mèdic, si no s’ha rebut el mateix, l’Empresa contactarà amb la Inspecció Mèdica competent del Servei Públic de Salut de la Comunitat Autònoma per reportar la informació.
Per gestionar la baixa, és possible que necessitis un certificat del Servei de Prevenció que podràs sol·licitar mitjançant correu electrònic dirigit a rrhh.certificado.baja.medica@caixabank.com, fent constar les següents dades:
-Nom i cognoms.
-Nombre d’empleat.
-DNI.
-Centre de treball.
-Data en què va ser prescrita la mesura d’aïllament.
-Si és del teu interès, adreça de correu electrònic particular on volguessis rebre el certificat del Servei de Prevenció.
Pàgina 8
Si decideixes gestionar la teva baixa mèdica, en el moment en què obtinguis el corresponent comunicat de baixa, hauràs d’enviar-ho a través del Portal de l’Empleat (web o APP), tan aviat com sigui possible. Tens més informació en aquest enllaç en el portal de la intranet.
Si no tens disponible cap dels mitjans telemàtics anteriors, també pots contactar amb la següent bústia de RR.HH, adjuntant el comunicat de baixa mèdic: incidencias.partes.medicos.it@caixabank.com.
Excepcionalment, quan no poguessis accedir a cap dels mitjans informàtics que en aquesta pregunta s’especifiquen, preguem contactis amb el teu mànager per informar-li de la teva incidència i situació.
En qualsevol cas, a efectes informatius, preguem comuniquis sempre l’emissió del comunicat de baixa mèdica, que posa fi als absentismes abans assenyalats, a la teva Direcció de RRHH i Organització del teu àmbit, informant-los de si el procés de baixa és conseqüència d’un diagnòstic de COVID-19, per tal de protegir, a més de la teva pròpia salut, la dels altres companys del centre de treball al qual pertanys.
En la mesura en què l’emissió del comunicat de baixa mèdica determina la finalització de la teva prestació de serveis en remot, l’Entitat gestionarà, de forma centralitzada, la finalització de l’absentisme abans esmentat i actualitzarà la teva situació de conformitat amb el comunicat de baixa mèdic rebut.
Pàgina 9
Com puc sol·licitar la baixa mèdica?
Si tens símptomes o estàs en una situació assimilada a una baixa mèdica, pots tramitar-la seguint el següent procediment:
Truca al telèfon del centre de salut (Servei Públic de Salut) que figura a la teva targeta sanitària.
Un sanitari t’atendrà i passarà la informació al teu metge de capçalera.
El teu metge de capçalera et trucarà i farà la teva valoració, en funció de la qual emetrà baixa mèdica. Tant l’emissió del comunicat de baixa com la del comunicat d’alta corresponen al Servei Públic de Salut.
El comunicat de baixa podrà ser emès per correu electrònic (verifica que el servei públic de salut té ben informada la teva adreça de correu electrònic) o anant al centre de salut.
A més, tingues en compte que tant l’assistència com el control sanitaris es fan a través del Sistema Públic de Salut (Centres d’Atenció Primària o hospitals).
En algunes Comunitats Autònomes, en aquests casos, les baixes es tramiten de manera telemàtica.
En qualsevol cas, quan la persona treballadora no es trobi en treball en remot durant el seu absentisme, transcorregut un temps prudencial perquè pugui tramitar el corresponent comunicat de baixa mèdica, si aquest no s’ha rebut, l’Empresa contactarà amb la Inspecció Mèdica competent del Servei Públic de Salut de la Comunitat Autònoma per reportar la informació.
Pàgina 10
Com faig arribar la baixa a la meva empresa
Has de comunicar, tan aviat com sigui possible, el comunicat de baixa mèdic a través del Portal de l’Empleat (web o APP). Tens més informació en aquest enllaç en el portal de la intranet.
Si no tens disponible cap dels mitjans telemàtics anteriors, també pots contactar amb la següent bústia de RRHH, adjuntant el comunicat de baixa mèdica: incidencias.partes.medicos.it@caixabank.com
Pàgina 11
Com puc adaptar la meva situació al present procediment?
Des del moment de la publicació d’aquest document, tota la plantilla de CaixaBank haurà d’informar dels seus possibles absentismes de conformitat amb el nou procediment intern de gestió d’absentismes conseqüència del COVID-19.
En qualsevol cas, en els supòsits d’absència prèviament informats, pel que fa als que no comptem amb el corresponent comunicat de baixa mèdica, l’Entitat contactarà amb tu, per detallar les diferents possibilitats de gestió del teu absentisme.
Pàgina 12
Jo no dispòs de baixa mèdica
Pots registrar la situació d’absentisme accedint al Portal de l’Empleat des de la pàgina ‘Persones’. L’operativa és senzilla, com si es tractés d’un permís o vacances, seguint la ruta:
Persones > Portal Empleat > La meva Informació > Vacances, permisos i absències > Nova Absència > selecciona l’absència > Informa el període i prem ENVIAR.
Te pot passar que ja tinguis algun altre absentisme vigent, per la qual cosa abans d’entrar la nova situació, hauràs de modificar la data final de l’absentisme vigent.
En aquest cas, i des del mateix apartat de “Vacances, permisos i absències”, a la part dreta de la pantalla hi veuràs l’apartat “Propers Permisos i Absències”, on has de seleccionar l’absentisme vigent, “Editar” l’Absència, modificar la data final i prémer “ENVIAR”.
Així mateix, aquesta gestió d’absentismes també pots fer-la des del teu telèfon mòbil corporatiu, a través de l’APP SuccessFactors, a l’apartat “Temps Lliure” (Time Off, segons idioma).
Registre de situacions d’absència i treball en remot des de l’App SuccessFactors.
ELS ENLLAÇOS ELS TINDREU DISPONIBLES A LA INTRANET JA QUE ES TRACTA D’UN DOCUMENT INTERN
Pàgina 13
Des del SIB també volem insistir, altra vegada, no volem deixar de recordar-nos de tots voltros; el SIB té clar que en aquests moments, i sempre, la plantilla és el millor actiu de l’Entitat i ara, com sempre sap estar a l’altura de les circunstàncies, amb el seu esforç, compromís i professionalitat.
SI NECESSITAU QUALSEVOL ACLARACIÓ POSAU-VOS EN CONTACTE AMB EL VOSTRE GESTOR SINDICAL.
ENHORABONA COMPANYS I COMPANYES, sou el millor que hi ha. Tampoc volem oblidar-nos dels afectats per coronavirus a la nostra DT i els desitjam una ràpida recuperació.
MOLTS D’ÀNIMS COMPANYS I COMPANYES, ENTRE TOTS ACONSEGUIREM ATURAR AQUESTA CRISI.
SOM INDEPENDENTS
SOM DE BALEARS
S.I.B, SINDICAT INDEPENDENT DE BALEARS