CORONAVIRUS XVII
21 març 2020CORONAVIRUS XIX
23 març 2020CORONAVIRUS XVIII
RESUMEN GENERAL DE LES MESURES MÉS IMPORTANTS
Vos volem informar de la informació més important referent al coronavirus (COVID-19).
El SIB està en contacte directe amb la Direcció aportant mesures i propostes addicionals de prevenció necessàries per evitar que hagueu d’assumir riscos a les oficines obertes al públic.
Si necessitau qualsevol aclaració posau-vos en contacte amb el vostre gestor sindical.
DOCUMENT PER ALS DESPLAÇAMENTS PER MOTIUS PROFESSIONALS.
Per als desplaçaments per motius professionals s’enviarà diàriament per correu electrònic un document sobre mobilitat a totes les personis que no estiguin treballant en remot, en situació de permís retribuït de baixa laboral o que ocupin posicions definides com a crítiques en els Serveis Corporatius i Territorials, per si fos necessari exhibir-ho a les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat per a exposar que el desplaçament es deu a la prestació de Serveis a l’entitat.
Aquest document només tindrà validesa per un dia i podrà ser utilitzat únicament per a finalitats professionals.
ADESLAS REFORÇA EL SEU SERVEI D’ORIENTACIÓ MÈDICA I URGÈNCIES.
El Servei d’Urgències i Orientació Mèdica d’Adeslas es reforça i donarà suport telefònic als pacients amb símptomes de coronavirus (COVID-19).
La plataforma d’urgències d’Adeslas avalua cada cas i, atenent la seva gravetat i actuant sempre conforme a les directrius de les autoritats sanitàries i els seus protocols, l’identifica i li indica si ha de romandre en el seu domicili, donant-li suport per al seguiment, o li deriva a un centre hospitalari en els casos que es requereixi. En aquests casos, la plataforma té la instrucció de prioritzar, sempre que es pugui, la derivació a un centre privat. En la situació actual, no obstant, existeix la possibilitat que, per indicació de l’autoritat sanitària competent, s’hagi de derivar obligatòriament a un públic.
És important que aquest servei s’utilitzi amb responsabilitat i solament quan sigui necessari o en cas d’urgències.
Disposes informació completa sobre el COVID-19 i com actuar, en la pàgina web d’Adeslas, o qualsevol dels següents canals:
SUSPENSIÓ TEMPORAL DE LES CONVOCATÒRIES INTERNES
A causa de l’epidèmia per coronavirus (COVID-19), se suspenen temporalment les convocatòries internes, fins a la normalització de la situació.
Per aquest motiu, les sol·licituds de vacants del dilluns 16 de març es tornaran a publicar de nou, tan aviat sigui possible.
Les persones que haguessin sol·licitat ja alguna d’aquestes seràn tingudes en compte quan es reprengui el procés
INTEGRACIONS D’OFICINES
Ens informem que les integracions d’oficines, la data de les quals estava prevista per als pròxims dies/setmanes, s’han paralitzat fins que tot torni a la normalitat. Tornaran a informar-nos quan es tornin a planificar.
REGISTRE HORARI DURANT L’ESTAT D’ALARMA
A partir d’aquest moment, i mentre duri la situació d’alerta per l’epidèmia de coronavirus (COVID-19), no serà obligatori registrar de manera diària la jornada efectivament realitzada.
En aquest sentit, destacar que:
• Si no es registra, el sistema generarà per defecte la jornada diària teòrica.
• El sistema deixarà d’enviar correus electrònics dl’alerta per no haver registrat el dia anterior.
• Quan es restableixi el normal funcionament del registre horari, es podran ratificar i/o modificar els marcatges que s’hagin generat automàticament des del passat dia 16 de març.
No obstant això, es recorda que aquesta mesura extraordinària suposa suspendre una obligació de les persones treballadores, mantenint els drets d’aquestes totalment íntegres, amb el que, qui ho desitgi, podrà seguir, com fins avui, registrant la seva jornada de manera diària.
El registre de les situacions en el Portal de l’Empleat continua vigent:
És molt important tenir reportada i al dia cada situació. Per a això, el registre de les diferents situacions de flexibilitat contemplades ha de continuar mantenint-se a través del Portal de l’Empleat, seguint la ruta:
Persones > Portal de l’Empleat > El meu portal > La meva informació > Vacances, permisos i absències > Absència nova > Tipus de situació > Enviar
(*)Tipus de situació:
• (C19)- Teletreball per raons organitzatives: D’aplicació en aquells casos en els quals la persona treballadora està autoritzada per a realitzar la seva activitat professional des del seu domicili.
• (C19)- Permís retribuït recuperable: Aplicable als permisos concedits per a atendre situacions particulars específiques.
• Les persones amb patologies de risc (majors de 60 anys, hipertensió arterial, diabetis, malalties cardiovasculars, malalties pulmonars cròniques, càncer, immunodeficiències i embarassades), una vegada aprovada aquesta situació, es registrarà de forma centralitzada per Recursos Humans, la situació “(C19)- Teletreball, patologia de risc”, sense que la persona afectada hagi de registrar res en el Portal de l’Empleat.
• Situació de quarantena: S’ha d’introduir el tipus de situació “Quarantena per recomanació Autoritat Sanitària” o “Quarantena recomanació 112/061”. En aquests casos, se sol·licita a totes les persones treballadores que contactin amb el seu centre de salut (telèfon que apareix en la targeta sanitària) per a obtenir l’acreditació de la seva situació de baixa mèdica, i remetin a Recursos Humans a través del Portal de l’Empleat (versió web o APP).
En qualsevol cas, i a excepció de la “quarantena”, aquestes situacions, que poden sol·licitar-se pel període temporal que es consideri, hauran de ser autoritzades pel mánager directe.
MESURES DE SEGURETAT I HIGIENE
1.- Neteja d’Oficines
-S’assegura la neteja de totes les oficines de l’Entitat cinc dies a la setmana, amb productes de neteja més eficients.
-En cas que l’oficina detecti que no s’ha realitzat el servei de neteja, s’ha creat una petició a ServiceNow de reclamació per falta d’assistència de netejadora.
2.- Guants i Mascaretes
S’ha aconseguit la dotació de mascaretes a les oficines.
El criteri que s’ha utilitzat per a l’ envio de guants de nitril a les oficines és sobre la base del fitxer d’empleats/des per oficina i és el següent:
–Oficines de menys de 10 empleats/des: 10 guants talla M i 10 guants talla L (10 parells de guants).
-Oficines entre 11 i 15 empleats/des: 10 guants talla M i 20 guants talla L (15 parells de guants).
–Oficines entre 16 i 20 empleats: 20 guants talla M i 20 guants talla L (20 parells de guants).
–Oficines entre 21 i 30 empleats: 30 guants talla M i 30 guants talla L (30 parells de guants).
Els guants s’han d’haver rebut per valisa entre el dijous 19 i el divendres 20 de març.
Si el número rebut fos inferior a la plantilla activa del centre, es podrà sol·licitar una major dotació mitjançant correu electrònic a pferrandez@caixabankfacilities.com
3.- Gels Hidroalcohòlics
S’han repartit una nova dotació d’aquest producte als centres . Per aquest motiu, i per a poder monitoritzar les necessitats de subministraments i gestionar l’estoc en funció de l’actual situació, s’han restringit les peticions per Servicenow i les sol·licituds de reposició han de canalitzar-se a través d’un correu electrònic a pferrandez@caixabankfacilities.com
De totes maneres l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i les Autoritats Sanitàries recomanen i aseguren, per sobre de tot, que rentar-se les mans és una mesura de precaució molt millor. Les persones preocupades per la transmissió de malalties infeccioses han de prioritzar la bona higiene personal, respiratòria i de les mans. NO BAIXIS LA GUÀRDIA
MESURES PREVENTIVES DE CARÀCTER EXCEPCIONAL DAVANT EL COVID-19.
DOCUMENT PER A EXHIBIR EN L’EXTERIOR DELS CENTRES
INFORMACIÓ DEL MINISTERI DE SANITAT
Podeu informar-vos a la pàgina web:https://www.mscbs.gob.es/profesionales/saludPublica/ccayes/alertasActual/nCov-China/home.htm
També vos podeu dirigir a la página web de l’Organització Mundial de la Salut (OMS): https://www.who.int/es/health-topics/coronavirus/coronavirus
MESURES DE CONTROL DE CONTAGI
Amb carácter general es recomana a la plantilla extremar les precaucions i seguir les recomanacions del Protocol de Prevenció establert a CaixaBank i la informació de les Autoritats Sanitàries.
A) PERSONES QUE MANIFESTEN SÍMPTOMES COMPATIBLES AMB UNA POSSIBLE INFECCIÓ SENSE QUE CONSTI CONTACTE AMB UN CAS CONFIRMAT
Com a mesura de precaució, es recomanarà a la plantilla que presentin símptomes compatibles amb una infecció respiratòria aguda com a febre, tos o dificultat respiratòria, que realitzin les següents actuacions:
1.- Contactar telefònicament amb els Serveis Sanitaris (112) o amb els números habilitats en cada Comunitat Autònoma https://www.ibsalut.es/es/servicio-de-salud/recursos-y-centros-sanitarios/centros-sanitarios
2.- Preventivament, aquestes persones hauran de romandre en els seus domicilis durant un període de 14 dies en situació de quarantena preventiva.
B) PERSONES QUE HAGIN ESTAT EN CONTACTE RECENT AMB CASOS SOSPITOSOS.
Conforme recomanen les autoritats sanitàries, en el supòsit en què aquestes persones no presentin símptomes, podran fer vida normal i vigilar el seu estat de salut durant 14 dies.
Si presenten símptomes (febre, tos o dificultat respiratòria). s’estableixen les següents actuacions:
1.- Contactar telefònicament amb els Serveis Sanitaris (112) o o amb els números habilitats en cada Comunitat Autònoma https://www.ibsalut.es/es/servicio-de-salud/recursos-y-centros-sanitarios/centros-sanitarios
Així mateix, se sol·licitarà que informin el seu mànager o a RRHH de Balears i actualitzin la informació sobre el seu diagnòstic i mesures prescrites, en el seu cas, pels serveis sanitaris.
2.-Com a mesura de precaució, mentre no es descarti la infecció per COVID-19 i durant un període de 14 dies, s’haurà de romandre en el seu domicili i provisionalment en situació de quarantena preventiva.
3.-Seguir les recomanacions generals en matèria de prevenció de contagis (higiene de mans, evitar contacte estret, precaucions en tossir o esternudar).
C) PERSONES QUE HAGIN TINGUT CONTACTE ESTRET(*) DIRECTE AMB CASOS CONFIRMATS
Es reportarà el cas als serveis sanitaris a través del 112 o o amb els números habilitats en cada Comunitat Autònoma https://www.ibsalut.es/es/servicio-de-salud/recursos-y-centros-sanitarios/centros-sanitarios
Com a mesura de precaució, mentre no es descarti la infecció per COVID-19, i durant 14 dies, la persona romandrà en el seu domicili provisionalment en situació de quarantena preventiva.
Contacte estret segons Sanitat:
Es classifica com a contacte estret de casos possibles, probables o confirmats:
-Qualsevol persona que hagi proporcionat cuidats mentre el cas presentava símptomes: treballadors sanitaris que no han utilitzat les mesures de protecció adequades, membres familiars o persones que tinguin un altre tipus de contacte físic similar.
-Convivents, familiars i persones que hagin estat en el mateix lloc que un cas mentre el cas presentava símptomes a una distància menor de 2 metres durant un temps d’almenys 15 minuts.
D) CAS CONFIRMAT D’INFECCIÓ PER COVID-19 EN UN CENTRE DE TREBALL DE CAIXABANK.
En el supòsit en què s’hagi confirmat el diagnostico d’un empleat de CaixaBank, se li sol·licita que reporti aquesta circumstància al seu mànager o a RRHH de Balears al més aviat possible.
CaixaBank seguirà les mesures que en el cas concret estableixin i comuniquin les autoritats sanitàries i, en tot cas:
1.-Identificarà per prevenció l’entorn laboral pròxim. Les persones de l’entorn laboral pròxim romandran en els seus domicilis durant 14 dies en situació de quarantena preventiva.
2.-Informar la plantilla de contacte pròxim i als representants dels treballadors.
3.-Reforçarà les mesures de neteja, higiene i desinfecció en el centre de treball afectat, els seus accessos i sales de reunions.
4.-Farà seguiment del cas a través del Servei de Vigilància de la Salut, que estarà a la disposició de l’empleat
5.-Es farà seguiment de l’estat de salut dels empleats/des del mateix centre o en contacte pròxim amb l’empleat afectat per la infecció.
E) EMPLEATS PERTANYENTS A COL·LECTIUS DE RISC (MAJORS DE 60 ANYS, ELS QUE PATEIXEN HIPERTENSIÓ ARTERIAL, DIABETES, ENFERMEDATS CARDIOVASCYULARS, ENFERMEDATS PULMONARS CRÒNIQUES, CÀNCER E IMMUNODEFICIÈNCIES, EMBARAÇADES I EMPLEADES AMB PERÍODE DE LACTÀNCIA.)
Les persones que pertanyen a algun dels grups de població més vulnerable davant el coronavirus (COVID-19), com són les majors de 60 anys, les que pateixen hipertensió arterial, diabetis, malalties cardiovasculars, malalties pulmonars cròniques, càncer i immunodeficiències, les embarassades i les dones en període de lactància, perquè es tingui en compte la seva situació amb caràcter general, a partir d’aquest moment, han d’enviar la seva sol·licitud a l’adreça de correu electrònic : caixaquironprevencion@quironprevencion.com
Aquest correu electrònic ha de dur com a assumpte CAIXABANK-COMUNICACIÓ PES – COVID-19, i relacionar la següent informació:
-Data
-Número de centre al qual està adscrita la persona
-Nom de la persona
-Número de matrícula
-NIF
-Descripció de la patologia diagnosticada i/o medicació actual
-Per qüestions de LOPD, és imprescindible emplenar el formulari d’aquest enllaç i remetre’l com a arxiu adjunt
Una vegada aprovada aquesta situació, Recursos Humans registrarà de manera centralitzada la situació “(C19)-Teletreball, patologia de risc”, sense que la persona afectada hagi de realitzar cap acció sobre aquest tema pel Portal de l’Empleat.
COM ES TRAMITEN LES BAIXES MÈDIQUES PER CORONAVIRUS
En primer lloc les baixes per COVID-19 són per malaltia comú. Els centres de salut són els encarregats de l’emissió del Comunicat de baixa IT per Coronavirus. En els casos de quarantena sense símptomes, exigeixen un certificat de l’empresa que acrediti la situació en els termes que estableixen les autoritats sanitàries.
S’elaborarà un document per part del Servei de Prevenció per a acreditar-ho. De totes maneres, degut al contagi que presenta aquesta malaltia s’han posat a la disposició de qui ho necessiti canals alternatius per evitar desplaçaments innecessaris i que hi hagi presència alta de persones en els centres de salut. A Balears vos passam link de consulta de telèfons https://www.ibsalut.es/es/servicio-de-salud/recursos-y-centros-sanitarios/centros-sanitarios
També tens disponible a la página web de la MÚTUA UNIVERSAL les passes necessàries per a tramitar la Baixa laboral per coronavirus. En el següent enllaç està disponible una guia de MÚTUA UNIVERSAL dels passos a seguir per a tramitar la baixa laboral per coronavirus https://www.mutuauniversal.net/es/servicios/gestion-de-la-prevencion/riesgos-biologicos/coronavirus-2019/baja-laboral-coronavirus/index.html
INCOMPLIMENTS PER PART DELS CLIENTS DE LES MESURES PREVENTIVES
Primer de tot hem de vigilar per la nostra salut i l’entorn.
En cas d’incompliment per part d’algun client de les recomanacions preventives i o si volen accedir a l’oficina sense esperar torn, s’ha d’avisar a la sala del ISOC i s’avisarà a les forces de seguretat.
HORARI DE LA XARXA COMERCIAL
-Horari laboral: de dilluns a divendres de 8 a 15h.
Si la plantilla ha finalitzat les seves tasques, i sempre que organitzativament resulti possible, podrà finalitzar la seva jornada a partir de les 14.30 i fins a les 15h.
-Horari d’atenció al client: de 8.30 a 14:30h
-Les persones treballadores amb horari laboral singular (Oficines STORE i BusinessBank) que estiguin autoritzades a treballar en remot des dels seus domicilis, mentre es mantingui aquesta situació, s’acolliran a l’horari assenyalat en el primer punt.
–Les oficines tipus S1 i S2 podran no obrir diàriament, acordant en cada territori els criteris que s’apliquin en cada cas.
-Les oficines STORE passen a requerir 1 sol apoderat per la seva obertura, en lloc dels dos necessaris fins ara.
-Es crearan equips de suport a oficines afectades, composades per sotsdirectors i apoderats, que treballaran en remot per a donar cobertura a l’operativa administrativa dels centres tancats per afectació de coronavirus.
ORGANITZACIÓ DE TORNS A LA XARXA COMERCIAL
-La Direcció Territorial podrà establir torns alterns en la xarxa perquè, en la mesura que sigui possible, part de l’equip pugui treballar de forma no presencial.
-El torn de professionals que no estigui presencialment en l’oficina estarà en situació de treball en remot. Aquest col·lectiu haurà de dur a terme aquelles tasques que operativament puguin realitzar a cada moment (mitjançant gestió telefònica i accés telemàtic, segons s’hagi habilitat).
–No entraran dins de la rotació de torns les persones que es trobin en els col·lectius de risc i que continuaran treballant en remot.
–Es podran autoritzar permisos de caràcter recuperable per a atendre situacions particulars justificades que impossibiliten l’assistència al centre.
-Totes aquestes mesures les gestionarà la Direcció Territorial, adaptant-les a les seves necessitats i casuístiques concretes.
Les necessitats mímimes a les oficines són:
-Oficines de 1 i 2 empleats: 1 apoderat (director/a, sots-director/a comercial o GCII 2on. Responsable).
-Oficines de 3 o més empleats: 1 apoderat i qui es determini en funció de cada oficina.
-Oficines STORE, Centres d’Empreses i Centres de Banca Privada: 1 apoderat i qui es determini en funció de cada centre.
EQUIPS DE SUPLÈNCIES
En relació als equips de suport, com a mesura preventiva addicional, es tindrà en compte el següent:
-Hauran de mantenir-se en el seu centre d’adscripció o el que es defineixi si ha de fer alguna cobertura, evitant mobilitats.
-Es farà un seguiment dels centres on ha prestat serveis en presència en els últims 15 dies. Si en algun d’ells hi ha hagut casos de coronavirus, s’activarà i li serà aplicable el mateix protocol que a la resta d’empleats del centre afectat.
-Abans d’acudir a la suplència de qualsevol oficina, es verificarà que tota la plantilla és asimptomàtica.
-Utilitzaran la seva Tablet i/o mòbil corporatiu.
Tot canvia molt ràpidament segons les circumstàncies i l’evolució de la crisi pel coronavirus; per tot això volem reiterar i manifestar la nostra més sincera enhorabona i agraïment, una vegada més, als nostres companys i companyes de RRLL i PRL, que estan treballant a tota hora aquests dies i els que vindran. Companys i companyes, ells també es mereixen un aplaudiment.
I també no volem deixar de recordar-nos de tots voltros; el SIB té clar que en aquests moments, i sempre, la plantilla és el millor actiu de l’Entitat i aquesta, com sempre, està a l’altura amb el seu esforç, compromís i professionalitat. ENHORABONA COMPANYS I COMPANYES, sou el millor que hi ha i també mereixeu un aplaudiment.
MOLTS D’ÀNIMS COMPANYS I COMPANYES, ENTRE TOTS ACONSEGUIREM ATURAR AQUESTA CRISI.
SOM INDEPENDENTS
SOM DE BALEARS
S.I.B, SINDICAT INDEPENDENT DE BALEARS