CORONAVIRUS XIV
18 març 2020CORONAVIRUS XVI
19 març 2020CORONAVIRUS XV
REGISTRE HORARI DURANT L’ESTAT D’ALARMA
A partir d’aquest moment, i mentre duri la situació d’alerta per l’epidèmia de coronavirus (COVID-19), no serà obligatori registrar de manera diària la jornada efectivament realitzada.
En aquest sentit, destacar que:
• Si no es registra, el sistema generarà per defecte la jornada diària teòrica.
• El sistema deixarà d’enviar correus electrònics dl’alerta per no haver registrat el dia anterior.
• Quan es restableixi el normal funcionament del registre horari, es podran ratificar i/o modificar els marcatges que s’hagin generat automàticament des del passat dia 16 de març.
No obstant això, es recorda que aquesta mesura extraordinària suposa suspendre una obligació de les persones treballadores, mantenint els drets d’aquestes totalment íntegres, amb el que, qui ho desitgi, podrà seguir, com fins avui, registrant la seva jornada de manera diària.
El registre de les situacions en el Portal de l’Empleat continua vigent:
És molt important tenir reportada i al dia cada situació. Per a això, el registre de les diferents situacions de flexibilitat contemplades ha de continuar mantenint-se a través del Portal de l’Empleat, seguint la ruta:
Persones > Portal de l’Empleat > El meu portal > La meva informació > Vacances, permisos i absències > Absència nova > Tipus de situació > Enviar
(*)Tipus de situació:
• (C19)- Teletreball per raons organitzatives: D’aplicació en aquells casos en els quals la persona treballadora està autoritzada per a realitzar la seva activitat professional des del seu domicili.
• (C19)- Permís retribuït recuperable: Aplicable als permisos concedits per a atendre situacions particulars específiques.
• Les persones amb patologies de risc (majors de 60 anys, hipertensió arterial, diabetis, malalties cardiovasculars, malalties pulmonars cròniques, càncer, immunodeficiències i embarassades), una vegada aprovada aquesta situació, es registrarà de forma centralitzada per Recursos Humans, la situació “(C19)- Teletreball, patologia de risc”, sense que la persona afectada hagi de registrar res en el Portal de l’Empleat.
• Situació de quarantena: S’ha d’introduir el tipus de situació “Quarantena per recomanació Autoritat Sanitària” o “Quarantena recomanació 112/061”. En aquests casos, se sol·licita a totes les persones treballadores que contactin amb el seu centre de salut (telèfon que apareix en la targeta sanitària) per a obtenir l’acreditació de la seva situació de baixa mèdica, i remetin a Recursos Humans a través del Portal de l’Empleat (versió web o APP).
En qualsevol cas, i a excepció de la “quarantena”, aquestes situacions, que poden sol·licitar-se pel període temporal que es consideri, hauran de ser autoritzades pel mánager directe.
COMUNICAT DE BAIXA PER EMPLEATS AMB QUARENTENA
Ens han comunicat que s’estan trobant que, perquè les autoritats sanitàries emetin els comunicats de baixa en cas de romandre en quarantena, se sol·licita que s’aporti un document del servei de prevenció que l’acrediti. Ens han informat que ho estan preparant per a fer-ho arribar a la plantilla.
SUPORT OFICINES TANCADES
Ens informen que s’estan estudiant opcions per a donar suport a les oficines mirall de les quals tanquen per estar afectades.
SUSPENSIÓ TEMPORAL DE LES CONVOCATÒRIES INTERNES
A causa de l’epidèmia per coronavirus (COVID-19), se suspenen temporalment les convocatòries internes, fins a la normalització de la situació.
Per aquest motiu, les sol·licituds de vacants d’aquest dilluns 16 de març es publicaran de nou, tan aviat sigui possible.
Les persones que haguessin aplicat en alguna d’elles ja seran tingudes en compte quan es reprengui el procés.
SOL·LICITUD MESURES A LA DIRECCIÓ
Hem sol·licitat, anticipant-nos al que pot venir, si hi ha algun pla de contenció per el pròxim dia 25 de març (cobrament pensions) i fins a final de mes, que és quan més clients i usuaris acudeixen a les oficines. Ens han comentat que ho traslladen a negoci i que ens donaran una resposta en breu.
Ja tenim proposta per als clients Sènior basades en dos punts:
-Avanç del cobrament de la pensió: per a ordenar el trànsit en cas que sigui necessària l’assistència i poder-lo fer de manera escalonada.
-El control de vivència es prorroga perquè no hi hagi necessitat d’acudir a l’oficina
Per tant, com a mesura social i avantatge exclusiu de CaixaBank , i amb la finalitat de preservar la salut dels clients sènior i empleats d’oficines durant aquesta conjuntura, s’avança el cobrament de la pensió per a divendres que ve 20 de març, com a mesura encaminada a minimitzar i ordenar el trànsit en oficines.
Es recomana contactar amb els clients que habitualment reintegren en efectiu la pensió i oferir-los les següents recomanacions:
-Evitar els desplaçaments que no siguin estrictament necessaris i reduir en la mesura del possible l’ús de bitllets i monedes, utilitzant preferiblement les targetes per a realitzar pagaments.
-L’ús de la banca online CaixaBankNow i l’ús de caixers automàtics per a retirada d’efectiu pel client o persona de la seva confiança sense targeta. https://www.caixabank.es/particular/cajeros/
-Per a aquells clients que insisteixin a acudir a l’oficina s’haurà de concertar cita prèvia.
Per a facilitar la gestió el dijous 19 de març estarà disponible un llistat AVE amb els clients a contactar (Altres Llistats-Gestió de Clients:”PENSIOFI: pensionistes amb reintegrament en oficina”)
Com podeu observar aquests dies els protocols, les mesures de prevenció, operativa, horaris, torns etc… canvien molt ràpidament, segons l’evolució de la crisi pel coronavirus; per tot això volem manifestar la nostra més sincera enhorabona i agraïment, una vegada més, als nostres companys i companyes de RRLL i PRL, que estan treballant a tota hora aquests dies i els que vindran. Companys i companyes, ells també es mereixen un aplaudiment.
I també no volem deixar de recordar-nos de tots voltros; el SIB té clar que en aquests moments, i sempre, la plantilla és el millor actiu de l’Entitat i aquesta, com sempre, està a l’altura amb el seu esforç, compromís i professionalitat. ENHORABONA COMPANYS I COMPANYES, sou el millor que hi ha i també mereixeu un aplaudiment.
ENTRE TOTS ACONSEGUIREM ATURAR AQUESTA CRISI.
SOM INDEPENDENTS
SOM DE BALEARS
S.I.B, SINDICAT INDEPENDENT DE BALEARS