CORONAVIRUS XVIII
23 març 2020CORONAVIRUS XX
24 març 2020CORONAVIRUS XIX
Vos volem informar de les últimes novetats que hem rebut en el dia d’avui amb referència a la crisi del coronavirus (COVID-19)
Atenció psicològica i salut emocional
Nou servei d’assessorament psicològic telefònic per a acompanyar-te i ajudar-te a resoldre aquells dubtes o inquietuds que puguin sorgir-te arran d’aquesta situació de crisi provocada per l’epidèmia de coronavirus (COVID-19).
En aquests moments excepcionals, és important mantenir pautes de comportament i d’higiene psicològica que ens ajudin a afrontar la situació de la forma més saludable possible.
Recentment, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha difós una sèrie de recomanacions per a preservar el benestar emocional, entre les quals destaquen el saber-se informar amb límits, mantenir el contacte amb familiars, tenir una rutina, realitzar exercici físic o distreure’s. Es tracta de recomanacions simples, però alhora crucials, per a mantenir un estat d’equilibri que ens ajudi a comportar aquesta inèdita conjuntura.
Per aquest motiu, CaixaBank posa a la nostra disposició un servei d’assessorament psicològic telefònic gratuït, il·limitat i anònim, així com una sèrie de recursos acte formatius en forma de tutorials i cursos de respiració, mindfulness, estiraments i pensament positiu, que s’afegeixen als que habitualment podem trobar en els Canals Family de CaixaBank.
(*) El servei d’atenció psicologia és prestat per Alares social i és estrictament confidencial. Alares social serà el responsable del tractament de tota la informació i dades personals que facilitis en ús del servei i no proporcionarà cap dada personal relacionada amb el mateix a CaixaBank. Podràs exercir els teus drets en relació amb les teves dades personals a través del mail arco@alares.es Perquè Alares social pugui identificar-te com a empleat CaixaBank i per tant puguis tenir accés al servei, serà necessari facilitar el teu número d’empleat (U01).
Recomanacions per a no saturar les connexions
Per a no saturar les connexions durant aquests dies en què moltes companyes i companys treballen en remot, accedeix a Virtaula des del teu smartphone corporatiu o des dels teus dispositius personals:
Smartphone corporatiu: Descarrega’t l’APP Virtaula, allotjada en el Play Store corporatiu i, amb només un clic, ja tindràs accés.
Dispositius personals: Accedeix des de www.virtaula.eu. Te demanarà el teu usuari, que és l’adreça de correu electrònic corporatiu, i la contrasenya. Si no la recordes, disposes de l’opció Has oblidat la contrasenya?, que respon també al correu corporatiu.
Recomanacions per al treball en remot
Si treballes en remot, segueix les pautes que s’apunten a continuació per a facilitar la connectivitat del teu equip i la de tots els teus companys, així com per a les recomanacions ergonòmiques per a treballar de manera segura i saludable.
-Utilitza el smartphone per a multiconferencias de fins a 6 participants.
-i si són més, convoca la reunió per Skype i utilitza únicament l’àudio.
Posa especial atenció als atacs per phishing.
–No cliquis en cap enllaç o annex de correus externs que facin referència a coronavirus o alternatives a un treball remot més eficaç. Reporta qualsevol correu sospitós mitjançant el botó REPORTAR PHISHING i espera instruccions.
-Recorda que la contrasenya no ha de compartir-se amb ningú en cap concepte. Cap call center de CaixaBank ni cap correu legítim te demanarà mai la teva contrasenya.
Recomanacions ergonòmiques per al treball en remot
A continuació, s’indiquen les recomanacions per a fer el treball en remot d’una manera segura i ergonòmica, en relació als equips informàtics i, en la mesura que sigui possible, a l’entorn de treball:
-Situa la pantalla i el teclat a una distància que permeti diferenciar els caràcters amb facilitat i nitidesa.
-Recorda ajustar la grandària de lletra per a facilitar la lectura sense esforç, mirant a la pantalla frontalment, evitant postures inadequades (torsions de coll i/o tronc).
-Procura disposar d’espai suficient per a donar suport a les mans i/o avantbraços davant del teclat.
-Es recomana utilitzar una cadira estable i que permeti un correcte suport de la zona lumbar, i amb reposabraços que permetin mantenir un angle de 90 graus en el colze, secundant completament l’avantbraç.
-Procura que l’espai sota la superfície de treball sigui suficient per a permetre’t una posició còmoda de les cames, procurant mantenir un angle de 90 graus i reposant els peus amb la planta en el sòl.
-Intenta disposar d’un espai de treball ben il·luminat, tranquil i a temperatura adequada per a fer les teves tasques.
A QUÈ ESPERAM PER A TANCAR MÉS OFICINES?
Estam pendents que la Direcció hagi analitzat les nostres propostes i decideixi el tancament de més oficines, com així han fet el Banco Santander i BBVA. S’ha de fer per disminuir l’exposició al contagi i per responsabilitat social corporativa.
El que s’ha de fer a curt termini és:
-Intentar aconseguir més llicències per poder treballar amb remot. Suposam que si som accionista de referència de Telefonica no ha d’haver cap problema.
-Tancar el màxim d’oficines i reduir la presència en el treball d’atenció al públic dels companys i companyes, ja que així es reduirà el risc de contagi.
El President del Govern a la seva compareixença pública dissabte passat va dir que: “La crisis del coronavirus va a empeorar esta semana en España”. No sabem a que espera CaixaBank per actuar i acceptar les nostres propostes presentades. Per sentit comú, com més oficines obertes, més risc de contagis de la plantilla amb tot el que suposa de mal de caps pel departament de RRLL i PRL (quarentena plantilla, empleats/des amb situació de baixa, organització, desinfeccions oficines…).
Sabem que la situació és fotuda i complicada, però la Direcció ha de sebre estar a l’altura i prendre les decisions, encara que siguin difícils, per garantir la salut de la plantilla i la societat en general. Encara que haguem de donar un servei esencial, no és necessari tenir tantes oficines obertes.
Sabem que els nostres companys i companyes de RRLL i PRL fan un treball encomiable, a totes hores i sense descans ens informen i fan arribar les nostres propostes; de totes maneres és la Direcció qui té l’ultima paraula.
Des del SIB també volem inssistir, altra vegada, no volem deixar de recordar-nos de tots voltros; el SIB té clar que en aquests moments, i sempre, la plantilla és el millor actiu de l’Entitat i ara, com sempre sap estar a l’altura de les circunstàncies, amb el seu esforç, compromís i professionalitat. ENHORABONA COMPANYS I COMPANYES, sou el millor que hi ha. Tampoc volem oblidar-nos dels quatre afectats per coronavirus a la nostra DT i els desitjam una ràpida recuperació.
MOLTS D’ÀNIMS COMPANYS I COMPANYES, ENTRE TOTS ACONSEGUIREM ATURAR AQUESTA CRISI.
SOM INDEPENDENTS
SOM DE BALEARS
S.I.B, SINDICAT INDEPENDENT DE BALEARS