CORONAVIRUS XII
17 març 2020CORONAVIRUS XIV
18 març 2020CORONAVIRUS XIII
ACTUALITZACIÓ DE MESURES PER A LA XARXA D’OFICINES DAVANT EL CORONAVIRUS
ORGANITZACIÓ DE TORNS EN LA XARXA COMERCIAL
-La Direcció Territorial podrà establir torns alterns en la xarxa perquè, en la mesura que sigui possible, part de l’equip pugui treballar de forma no presencial.
-El torn de professionals que no estigui presencialment en l’oficina estarà en situació de treball en remot. Aquest col·lectiu haurà de dur a terme aquelles tasques que operativament puguin realitzar a cada moment (mitjançant gestió telefònica i accés telemàtic, segons s’hagi habilitat).
–No entraran dins de la rotació de torns les persones que es trobin en els col·lectius de risc i que continuaran treballant en remot.
–Es podran autoritzar permisos de caràcter recuperable per a atendre situacions particulars justificades que impossibiliten l’assistència al centre.
-Totes aquestes mesures les gestionarà la Direcció Territorial, adaptant-les a les seves necessitats i casuístiques concretes.
REGISTRE DE LES SITUACIONS EN EL PORTAL DE L’EMPLEAT
El registre de les distintes situacions de flexibilitat contemplades ha de fer-se a través del Portal de l’Empleat, seguint la ruta:
Persones > Portal Empleat > El meu portal > La meva informació > Vacances, permisos i absències > Absència Nova > Tipus Situació(*) > Enviar
(*)Tipus de situació
-(C19)-Teletreball per raons organitzatives: D’aplicació en aquells casos en els que la persona treballadora està autoritzada per a realitzar la seva activitat professional des del seu domicili.
-(C19) Permís retribuït recuperable: Aplicable als permisos concedits per a atendre situacions particulars específiques.
-Les persones amb patologies de risc (majors de 60 anys, hipertensió arterial, diabetis, malalties cardiovasculars, malalties pulmonars cròniques, càncer, immunodeficiències, i embarassades), una vegada aprobada aquesta situació, es registrarà de forma centralitzada per Recursos Humans, la situació (C19)-Teletreball, patologia de risc, sense que la persona afectada hagi de registrar res en el Portal de l’Empleat.
-Situació de quarantena: S’ha d’introduir el tipus de situació “Quarantena per recomanació Autoritat Sanitària” o “Quarantena recomanació 112/061”. En aquests casos, se sol·licita als empleats que contactin amb el seu centre de salut per a obtenir l’acreditació de la seva situació de baixa mèdica, i remetre-la a Recursos Humans a través del Portal de l’Empleat (versió web o APP)
En qualsevol cas, i a excepció de la quarantena, aquestes situacions, que poden sol·licitar-se pel període temporal que es consideri, hauran de ser autoritzades pel mànager directe. I recorda que, si estàs en situació de treball en remot, has de seguir fent el registre de l’horari pel canal habitual
HORARI DE LA XARXA COMERCIAL
–Horari laboral: de dilluns a divendres de 8 a 15h.
Si la plantilla ha finalitzat les seves tasques, i sempre que organitzativament resulti possible, podrà finalitzar la seva jornada a partir de les 14.30 i fins a les 15h.
-Horari d’atenció al client: de 8.30 a 14:30h
-Les persones treballadores amb horari laboral singular (Oficines STORE i BusinessBank) que estiguin autoritzades a treballar en remot des dels seus domicilis, mentre es mantingui aquesta situació, s’acolliran a l’horari assenyalat en el primer punt.
–Les oficines tipus S1 i S2 podran no obrir diàriament, acordant en cada territori els criteris que s’apliquin en cada cas.
-Les oficines STORE passen a requerir 1 sol apoderat per la seva obertura, en lloc dels dos necessaris fins ara
-Es crearan equips de suport a oficines afectades, composades per sotsdirectors i apoderats, que treballaran en remot per a donar cobertura a l’operativa administrativa dels centres tancats per afectació de coronavirus.
MESURES PREVENTIVES I DE SEGURETAT
-Màscares i guants: encara que no s’ha establert com a mecanisme eficaç a efectes de prevenció, s’estan fent tots els esforços per a distribuir aquest material als centres oberts al públic, malgrat les grans restriccions de subministrament. Si el número rebut fos inferior a la plantilla activa en el centre, es podrà sol·licitar major dotació mitjançant correu electrònic a pferrandez@caixabankfacilities.com
Gel hidroalcohòlic: S’està repartint una nova dotació d’aquest producte als centres . Per aquest motiu, i per a poder monitoritzar les necessitats de subministraments i gestionar l’estoc en funció de l’actual situació, s’han restringit les peticions per Servicenow i les sol·licituds de reposició han de canalitzar-se a través d’un correu electrònic a pferrandez@caixabankfacilities.com
-Mesures d’atenció al client i de seguretat en oficines: la pauta a partir d’aquest moment és d’un client atès per cada lloc de treball i un client en espera dins de l’oficina.
Per a assegurar que es respectin les distàncies de seguretat entre les persones ateses, s’està estudiant senyalitzar les oficines perquè els clients puguin visibilitzar clarament on romandre a cada momento.
ENS CONGRATULAM QUE LA DIRECCIÓ DE L’ENTITAT ENS FACI CAS I APLIQUI LES MESURES QUE ELS HI ANAM TRANSMETENT.
Tal i com vàrem manifestar i així hem demanat a la Direcció, CaixaBank ha de ser un referent tant per als empleats com els seus clients. Les mesures de prevenció a la xarxa comercial per la continuïtat del negoci no podem estar per damunt la salut dels nostres companys i companyes, els seus familiars, ni tampoc sobre els nostres clients. ANAM PEL BON CAMÍ
El SIB, una vegada més, vol agrair el gran treball que realitzen els nostres companys i companyes de RRLL i PRL, sense descans i informant a tota hora dels esdeveniments provocats per la crisi del coronavirus a la nostra entitat.
El SIB té clar que en aquests moments, i sempre, la plantilla és el millor actiu de l’Entitat i aquesta, com sempre, està a l’altura amb el seu esforç, compromís i professionalitat. ENHORABONA COMPANYS I COMPANYES, sou el millor que hi ha.
ENTRE TOTS ACONSEGUIREM ATURAR AQUESTA CRISI.
SOM INDEPENDENTS
SOM DE BALEARS
S.I.B, SINDICAT INDEPENDENT DE BALEARS