NOTÍCIES DEL CONVENI COL·LECTIU IV
17 juny 2020EL DESCONFINAMENT DE LA FORMACIÓ III.
23 juny 2020CORONAVIRUS LI
El pròxim dilluns serà el primer dia laborable, després que el 14 de març s’anunciés el R.D. 463/2020 pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19.
Després d’haver passat més de tres mesos s’han de seguir complint els protocols d’Higiene i Seguretat per a garantir la salut de totes les persones (empleats, clients i societat en general). Per desgràcia això encara no ha finalitzat.
A CaixaBank s’està produint un retorn de la plantilla a les oficines, el que s’anomena “Protocol de Represa de l’activitat presencial en el centre de treball”, on ja hem manifestat que no estam d’acord. Entre d’altres motius, veiem difícil complir les mesures preventives, sobretot, les de distanciament social. Si tota la plantilla està treballant presencialment en el seu centre de treball; Què passarà en les oficines quan no es pugui complir el distanciament social? Què passarà en les oficines que han de compartir espais i elements materials?. Ja hem manifestat que, en aquests casos, s’hauria d’haver pogut continuar amb el mode teletreball, sobretot, per aquells companys i companyes que tenen majors problemes de conciliació laboral i familiar.
Està clar que Negoci està per sobre dels Recursos Humans a la nostra Entitat, el lema de “Les persones, el primer” no es compleix amb el millor actiu de l’Entitat. Ja es donaren ordres a finals de la setmana passada dient que s’han acabat els torns de treball presencial/telemàtic i tothom ha d’anar a l’oficina a vendre. Des del principi de la crisi sanitària, el SIB ha sol·licitat l’adequació dels reptes a la nova situació econòmica. Pareix mentida que encara continuen alguns sense assabentar-se del que passa i això que, a la portada del DM d’ahir, posava: “La economía balear entra en recesión con una fuerte caída del consumo de las familias”, o sigui un escenari collonut per vendre TV’s. Ja ho diu el refrany: “No hay peor ciego que el que no quiere ver”.
S’està començant a realitzar a la plantilla els TEST PCR, per desgràcia encara no hi ha un acord laboral, perquè hi ha algun sindicat que posar pals a les rodes i com sempre, utilitza la por entre la plantilla. Malgrat tot, el SIB vos anima a la realització del TEST ja que és un tema de salut laboral prou important i sobretot de solidaritat amb els teus companys i companyes. Així i tot, ens hem queixat de la rapidesa en què es volen fer les coses, ja que s’ha avançat la incorporació de companys i companyes als seus centres de treball i després els han avisat per fer-se els TEST, no hauria d’haver estat a l’inrevés?
Des del SIB vos volem recordar que el virus COVID-19 encara, per desgràcia, està viu i hem de vetllar per la nostra salut i la dels nostres familiars; per tot això hem de continuar complint les mesures preventives que dictaminen les autoritats sanitàries i sobretot utilitzar el sentit comú en els casos excepcionals (com tancar la porta d’accés en cas d’una afluència gran de públic, recordau que encara és vigent l’atenció d’un client i només la permanència d’un client en espera; donat el cas es pot utilitzar l’ISOC).
Per això hem inssistit amb la importància de continuar amb les mesures preventives i el subministrament dels EPI’s i material de prevenció (PODEU TROBAR MÉS ABAIX ELS CODIS PER SOL·LICITAR PER SERVICENOW); per aquest motiu vos volem informar i recordar el següent:
• Se’ns ha comentat que en les pròximes setmanes s’instal·laran, a les ja existents, uns altres tipus de mampares de metacrilat laterals i frontals en els llocs de treball on no pugui haver-hi la distància de seguretat.
• S’han de continuar subministrant periòdicament els EPI’s (guants i mascaretes) i per ServiceNow podeu sol·licitar la dotació de gels hidroalcohòlics.
• S’instal·larà una nova cartelleria amb la instruccions de seguretat corresponents en un lloc visible.
• Tal com el SIB va sol·licitar, a causa de l’augment de les temperatures i l’arribada de l’estiu, han començat les actuacions en els sistemes de climatització de neteja i/o substitució de filtres.
• A la vegada, s’ha de realitzar a les oficines una neteja/desinfecció diària amb especial atenció als passamans, serveis, poms, taules, cadires etc…
Hem demanat per la situació dels companys i companyes que pertanyen als equips de suport; des del SIB, pensam que han de poder continuar realitzant la seva funció amb garanties i per aquest motiu hem sol·licitat que quan abans millor se’ls hi hauria de practicar la prova TEST.
El col·lectiu de risc romandrà en els seus domicilis treballant en remot fins que rebi nova comunicació per part de Vigilància de la Salut. S’han enviat correus electrònics a companys i companyes per a la seva incorporació presencial als seus centres de treball; així i tot podeu al·legar en el termini de tres dies amb informes mèdics del vostre especialista aquesta decisió.
Ara, amb el temps, ens hem familiaritzat tots amb la teoria de les mesures de prevenció; però la pràctica és una altra, per tant si necessitau algun tipus de subministrament, informació, queixa o suggeriment posar-vos en contacte amb el vostre gestor sindical, el qual vos ajudarà en el que pogueu necessitar.
Com pots comprovar el SIB es preocupa per la seguretat i salut dels companys i companyes de Balears.
Des de l’inici de l’estat d’alarma vos hem estat informant en tot detall com s’anaven produint els esdeveniments, els quals han anat canviant, ja que els protocols són mòbils i depenen de les autoritats sanitàries. El que no ha canviat, i des del SIB ho tenim clar, és la excel·lència de la plantilla de Balears, una vegada més, ha demostrat que és el millor que hi ha; sap estar a l’altura de les circumstàncies, amb el seu esforç, compromís i professionalitat. Tampoc volem oblidar-nos dels afectats per coronavirus a la nostra DT i els seus familiars. Des del SIB els hi desitjam una ràpida recuperació. També volem donar el nostre condol als companys i companyes que han perdut algun familiar durant aquesta crisi sanitària.
SI NECESSITAU QUALSEVOL TIPUS D’AJUDA O ACLARACIÓ POSAU-VOS EN CONTACTE AMB EL VOSTRE GESTOR SINDICAL.
CODIS SOL·LICITUD EPI’S I MATERIAL PREVENTIU
Vos informam dels nous codis per a sol·licitar material de prevenció per ServiceNow, així com els correus electrònics per a sol·licitar els equips de protecció individual.
En principi hi haurà una dotació setmanal programada de reposició d’equips de protecció individual. En cas de no rebre el subministrament posau-vos en contacte amb el vostre gestor sindical per a reportar la incidència i fer un seguiment.
Nom Producte | Disponibilitat ServiceNow Sí/No | Codi ServiceNow per a reposicions | Correu Electrònic si no está disponible a ServiceNow |
Gel desinfectant hidroalcohòlic (1L) | Sí | 0011928888 | |
Guants Clients (100 unidats) | No-Dotació setmanal programada | pedidos_material@caixabankfacilities.com | |
Guants Nitril Empleats (100 unidats) | No-Dotació setmanal programada | pedidos_material@caixabankfacilities.com | |
Mascaretes quirúrgiques | No-Dotació setmanal programada | pedidos_material@caixabankfacilities.com | |
Tovalloletes desinfectants | Sí | Kit tovalloletes oficines de xarxa (excepte STORES) 001-1930000 Kit tovalloletes DT’s/EECC/STORES 001-1930160 | |
Mampares metacrilat | No-Dotació centralitzada | pedidos_material@caixabankfacilities.com |
SOM INDEPENDENTS
SOM DE BALEARS
S.I.B, SINDICAT INDEPENDENT DE BALEARS