Acord laboral de sistema de compensació de dinars en centres amb horari singular
16 desembre 2017Desitjos per al proper any 2018
8 gener 20182ª reunió acord laboral horari singular centres InTouch
Avui dijous s’ha realitzat la segona reunió de la Mesa negociadora per l’adaptació d’un horari singular en els centres anomenats InTouch, on el S.I.B. ha estat l’únic sindicat amb representants de Balears.
Se’ns ha fet una explicació detallada d’aquest nou projecte i de les necessitats que en aquests centres hi hagi un horari singular en base a:
- És una gestió integral remota amb un gestor comercial remot personalitzat amb el col·lectiu de clients de banca de particulars o retail (no inclou clients de Banca Premier, Privada o especialitzats).
- Impulsar la figura del gestor i la proximitat remota ja sigui per correu electrònic, SMS, telèfon o “muro”. Se’ns ha comentat que la digitalització no va sola i algunes vegades es necessita d’algú per fer una gestió.
- El perfil del client és aquell que no ha tingut contacte amb l’oficina en els últims 12 mesos i tampoc ha contractat un producte comercial.
- Des del noviembre de l’any passat hi ha centres d’aquests tipus a Barcelona, Madrid, València, Sevilla i Pamplona. A les enquestes realitzades s’ha comprovat que el client està satisfet, content i accepta aquest servei en un entorn de comunicació amb el seu gestor. El client es vincula més i s’aconsegueixen vendes comercials.
- Ja hi ha altres entitats a Espanya que ofereixen aquest mateix servei i a Europa ja fa temps.
- El client demanda un altre tipus de servei i en especial amb una franja horària de 15 a 18 hores. A Madrid un 25% dels clients enquestats prefereix realitzar les seves gestions els horabaixes i un 40% a partir de les 15 hores. A Sevilla hi ha un 75% que volen ser atesos els horabaixes i un 60% en una franja horària a partir de les 16 hores.
El client està en el centre d’aquest servei. Segueix assignat a la seva oficina, encara que estigui carteritzat al centre inTouch; les vendes comercials realitzades pel gestor remot s’assignen a l’oficina del client. No hi ha migració de clients i hi ha una comunicació permanent amb l’oficina en el cas d’operacions de risc.
Des del S.I.B. no hem realitzat encara cap tipus de valoració, excepte que trobam que les compensacions no són generoses, i volem fer un major estudi de la proposta de la Direcció i valorar-la de manera global com cal. Pel que hem sabut aquest model crea preocupació i desconfiança a les oficines, voluntarietat no clara, si hi ha incidències tot sabem on anirà el client etc…
Un dels sindicats que va signar l’acord dels horaris singulars en les oficines A i Store ens ha sorprés dient que s’han de limitar aquests tipus de centres ja que això “es abrir el melón de la jornada partida”. Des del S.I.B. ens demanam si realment són conscients del que signen perquè el “melón” ja està obert.
VOS SEGUIREM INFORMANT.